شناسهٔ خبر: 67793968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم برخورد با موتورسواران متخلف در مراغه

مراغه- ایرنا- فرمانده انتظامی مراغه با بیان اینکه برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف از مطالبه‌های مردمی است، بیان کرد: اخیرا ۷۶ دستگاه موتورسیکلت به دلیل تخلف راکبان آنها توقیف شد و برخورد با این متخلفان طی روزهای آینده نیز ادامه می‌یابد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ «توحید فارسی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: راکبان این موتورسیکلت‌ها با انجام حرکات نمایشی، ضمن ایجاد خطر جانی و مالی برای خود، زمینه وحشت و مزاحمت برای شهروندان را فراهم می‌کنند.

تداوم برخورد با موتورسواران متخلف در مراغه سرهنگ فارسی: برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف از مطالبه‌های مردمی است

وی اضافه کرد: در مرحله اول از طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف با راکبان مزاحم نوامیس، موتورسیکلت‌های پلاک مخدوش و همچنین دستکاری غیرمتعارف موتورسیکلت که با آلودگی صوتی همراه است، برخورد شد.

سرهنگ فارسی با بیان اینکه این موتورسیکلت‌ها پس از توقیف جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل می‌شود، اضافه کرد: طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف از جمله طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی است و اجرای آن در اولویت ماموریت‌های پلیس قرار دارد.

وی استمرار برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که مردم شهرستان موتورسیکلت را در اختیار افراد کم سن و سال و فاقد گواهینامه قرار ندهند.

فرمانده انتظامی مراغه همچنین از راکبان موتورسیکلت نیز خواست تا حین استفاده از این وسیله نقلیه کلاه بر سر داشته باشند و دیگر موارد ایمنی را نیز رعایت کنند.

به گزارش ایرنا برخی موتورسواران به ویژه جوانان با این وسیله نقلیه نه‌چندان مطمئن و ایمن به حرکات نمایشی بسیار حادثه‌آفرین دست می‌زنند و با این کار جان خود و دیگران را با خطر، نقص عضو و آسیب بدنی مواجه می‌کنند.

پلیس در مقابله با موتورسیکلت‌سواران متخلف تنهاست / جای خالی نهادهای فرهنگی

جامعه‌شناس و استاد دانشگاه زنجان معتقد است که برای استفاده مناسب از موتورسیکلت در جامعه با خلاء فرهنگی مواجه هستیم و فرهنگ صحیح استفاده از موتورسیکلت به خصوص در میان نوجوانان و جوانان باید نهادینه شود تا شاهد آسیب و مرگ و میر افراد با این وسیله نقلیه نباشیم.

«یوسف بیانلو» افزود: فرهنگ‌سازی و ارایه آموزش‌های لازم در خصوص استفاده درست از موتورسیکلت، آگاه‌سازی در رابطه با خطرهای این وسیله نقلیه نامطمئن و غیرایمن و ایجاد بسترهای لازم برای تخلیه درست و سالم هیجانات درونی نوجوانان و جوانان می‌تواند در کاهش میزان سوانح ناشی از موتورسواری موثر باشد.

به گفته این استاد دانشگاه، متاسفانه برخی نوجوانان و جوانان در دوران شکل‌گیری شخصیت و تخلیه هیجانات خود، هنجارشکنی و زیرپا گذاشتن قوانین و مقررات را یک نوع کلاس و پرستیژ اجتماعی می‌دانند و سعی می‌کنند با برخی رفتارهای نابهنجار، جایگاه خود را در بین هم سن و سالان ارتقا دهند و مورد تمسخر و تحقیر قرار نگیرند.

وی اجرای طرح‌های برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف را در کاهش وقوع حوادث ناشی از این وسیله نقلیه بسیار موثر می‌داند و بیان می‌کند: در کنار اعمال قانون باید به آموزش و آگاه‌سازی نیز توجه جدی کرد تا سوانح مربوط به استفاده از موتورسیکلت‌ها کاهش یابد.

نظر شما