شناسهٔ خبر: 67791261 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار شهدای خان‌یونس به ۸۵ نفر رسید/ تداوم حملات اسرائیل به مرکز و شمال نوار غزه

تهران- ایرنا- منابع فلسطینی امروز سه شنبه از افزایش شمار شهدای جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه به ۸۵ نفر و تداوم حملات این رژیم به مناطق شمالی و مرکزی نوار غزه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که در جریان حملات متوالی رژیم صهیونیستی در ۲ روز اخیر به شهر خان یونس، شمار شهدا به ۸۵ نفر و شمار زخمی ها به ۲۵۰ نفر رسیده است.

منابع فلسطینی همچنین به تداوم حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مرکزی شهر خان یونس اشاره کرده و گفتند که شهرک «القراره» در شمال این شهر نیز به شدت گلوله باران شده است.

این منابع افزودند که یک دستگاه خودرو حامل آوارگان فلسطینی در منطقه «بنی سهیلا» در شهر خان یونس نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است.

مناطق «شیخ ناصر، البلد، المطاحن و عبسان الکبیره» در شهر خان یونس نیز هدف حملات هوایی قرار گرفته است.

به گفته منابع فلسطینی، پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی به هر جنبنده ای حمله می کنند و همزمان ساکنان مناطق شرقی خان یونس که زیر حملات شدید قرار دارد، در حال حرکت به سمت غرب این شهر هستند.

بالگردهای رژیم صهیونیستی نیز مناطق شرقی خان یونس را زیر آتش گرفته و تحرکات زمینی ارتش اشغالگر همزمان با حملات هوایی و توپخانه ادامه دارد.

همزمان منابع محلی در نوار غزه اعلام کردند که در جریان حمله رژیم صهیونیستی به کوی «الصبره» در جنوب شهر غزه، هشت نفر به شهادت رسیده‌اند.

منابع فلسطینی از شهادت چهار نفر دیگر در جریان حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و زخمی شدن شماری دیگر بر اثر این حملات وحشیانه خبر دادند.

همچنین براساس اعلام منابع فلسطینی، در جریان حملات به منطقه «الصحابه» در شهر غزه، چهار نفر شهید و شماری دیگر زخمی شده اند.

منطقه «الحدبه» در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز هدف حمله پهپادی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند که یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی گروهی از فلسطینیان را در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه هدف قرار داده است.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطق شمال و شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را گلوله باران کرده و نظامیان رژیم صهیونیستی آتش سنگینی را روی این مناطق ریخته اند.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند که یک کودک در شهر دیرالبلح در داخل چادر بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی زخمی شده است.

جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی ادامه دارد که بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، از روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳۹ هزار و ۶ شهروند فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیده و ۸۹ هزار و ۸۱۸ نفر نیز مجروح شده‌اند.

نظر شما