شناسهٔ خبر: 68371628 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تلاش ترامپ برای متهم کردن هریس در جریان خروج آمریکا از افغانستان

فارس

دونالد ترامپ در تلاش است تا کامالا هریس را در ماجرای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در سال ۲۰۲۱ متهم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق،‌ دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا سعی دارد با سخنرانی در جمع سربازان گارد ملی در ایالت میشیگان،‌ ضمن تلاش برای سخنرانی در راستای ارتقای سوابق سیاست خارجی خود،‌ کامالا هریس،‌معاون جو بایدن را مسوول اصلی خروج ناگهانی این کشور از افغانستان پس از ۲۰ سال جنگ معرفی کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این سخنرانی همزمان با سومین سالگرد بمب‌گذاری انتحاری ۲۶ اوت ۲۰۲۱ در فرودگاه کابل انجام می‌گیرد که در آن ۱۳ نظامی آمریکایی و بیش از ۱۰۰ افغان کشته شدند. حادثه‌ای که گروه اسلامی داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفت.

ترامپ،‌ نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری،‌ قرار است روز دوشنبه ساعت ۲ بعدازظهر در دیترویت میشیگان در رابطه با این حادثه و ماجرای خروج «فاجعه‌بار» آمریکا از افغانستان تحت تاثیر سیاست‌های بایدن و معاون هریس صحبت کند.

از زمان کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری،‌ دونالد ترامپ در تلاش است تا با تمرکز بر نقش هریس در تصمیم‌گیری‌های مربوط به عرصه سیاست خارجی،‌ عملکرد وی را مورد انتقاد قرار دهد.

در همین رابطه خانواده‌های ۱۳ سرباز نظامی کشته شده در افغانستان،‌ ضمن اعلام حمایت از مواضع انتقادی ترامپ علیه بایدن در این ماجرا،‌ عنوان کرده‌اند که رئیس‌جمهور آمریکا هرگز نامی از عزیزانشان که جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند،‌ نبرده است.

بایدن پیشتر توافق ترامپ با طالبان در زمان ریاست‌جمهوری‌اش را عامل اصلی تصمیم‌گیری‌اش برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان دانسته و عنوان کرده بود،‌ توافق مذکور موجب عقب‌نشینی نیروهایش شده بود.

ترامپ پیش از این نیز در اظهارات دیگری عنوان کرده بود،‌در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا،‌ مسوولان نظامی این کشور را که در عملیات خروج فاجعه‌بار از افغانستان نقش داشتند،‌ برکنار خواهد کرد.

تاکنون انتقادات زیادی از جانب ترامپ علیه کامالا هریس و جو بایدن،‌تحت تاثیر برنامه ریزی برای خروج نظامی آمریکا در سال ۲۰۲۱ از افغانستان مطرح شده است و وی بارها از این اقدام به عنوان تحقیرآمیزترین رویداد تاریخ آمریکا یاد کرده است.

نظر شما