شناسهٔ خبر: 67791027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز بهره‌برداری از کارخانه استحصال طلا در تفتان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از آغاز بهره برداری از کارخانه استحصال طلا در شهرستان تفتان خبر داد و گفت: زمینه اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شد.

صاحب‌خبر -

خلیل احمد سلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این کارخانه در دولت سیزدهم و با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌ سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سرمایه‌گذاریِ هلدینگ صدرتامین (تاصیکو) و با همت شرکت توسعه معادن پارس تامین ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات ساخت کارخانه استحصال طلای تفتان از اردیبهشت سال گذشته آغاز و در مدت کمتر از ۲۰ ماه با مهندسی و تجهیزات بومی در زمستان ۱۴۰۳ به بهره برداری رسید که روز گذشته به صورت رسمی و پس از انجام بهره برداری آزمایشی، افتتاح شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این پروژه با سرمایه گذاری ۵۵ میلیون دلاری انجام شده و ماحصل ورود این صنعت به منطقه در مجموع یک‌هزار و ۵۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم بوده که با اولویت شایسته‌گزینی و جذب نیروی بومی و به طریق آزمون استخدامی، مصاحبه تخصصی و در مرحله آخر برگزاری کلاس‌های آموزش تخصصی بصورت تئوری و عملی بود که همزمان با مراحل ساخت کارخانه انجام شده است.

وی بیان کرد: در این طرح ۱۲ هزار میلیارد ریال با اشتغال ثابت ۶۶۸ نفر هزینه شده و در مدت زمان ۱۰ سال، ۲۴ تن طلا از معدن تفتان به این کارخانه انتقال و استحصال شود.

سلامی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و تاکیدات انجام شده، بخش اعظم کارگران و فعالان در حوزه معدن و کارخانه استحصال طلای تفتان، بومی منطقه و مناطق اطراف هستند، ابراز امیدواری کرد: شرکت‌سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سرمایه‌گذاریِ هلدینگ صدرتامین (تاصیکو) و شرکت توسعه معادن پارس که در حوزه معدن و کارخانه استحصال معدن طلای تفتان فعال هستند، به مسوولیت اجتماعی خود در قبال ساکنان منطقه توجه کرده و خدمات لازم و در حد توان خود را به آنان ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: امکان توسعه فعالیت کارخانه استحصال طلای تفتان وجود دارد و حمایت لازم نیز از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های تابعه آن در این حوزه به عنوان یک اولویت انجام خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما