شناسهٔ خبر: 67789427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰ دستگاه ماینر در قم کشف شد

قم - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: با همکاری تیم حراست شرکت توزیع برق و امنیت اقتصادی استان، ۱۰ دستگاه ماینر غیرمجاز از چند واحد مسکونی در این استان کشف و توقیف شد.

صاحب‌خبر -

یوسف صادقی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، عنوان کرد: در یکی از این عملیات‌ها پنج دستگاه ماینر غیرمجاز استخراج رمزارز از ۲ واحد مسکونی استان قم کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات دیگری نیز پس از رصد موضوع، پنج دستگاه ماینر کشف و مراتب رسیدگی در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گرفت.

وی گفت: از ابتدای سال گذشته تا بیستم خردادماه امسال ۳۴۴ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز رقمی در این استان کشف و توقیف شده‌است.

۱۰ دستگاه ماینر در قم کشف شد

تعداد مشترکین استان قم تا پایان خردادماه ۱۴۰۳ بالغ بر ۶۳۷ هزار مشترک است که افزون بر ۵۰۷ هزار مشترک در بخش خانگی می باشد که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود.

هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده‌است، همچنین یک‌هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان قم با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده‌است.

۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

نظر شما