شناسهٔ خبر: 67792437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ساختکده کتابخانه‌ای زنجان، فضایی برای خلق ایده‌های نوآورانه نوجوانان

فاطمه توفیقی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: بخش «ساختکده و تالار علم» با هدف ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری در نوجوانان در کتابخانه‌ عمومی موسوی گلشهر راه‌اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تأسیس اولین ساختکده کتابخانه‌ای در استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به تغییر رویکرد کتابخانه‌های عمومی کشور و بازطراحی خدمات، کتابخانه‌های عمومی نقش باشگاه اجتماعی و فرهنگی را در جامعه ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: در استان زنجان، در تأسیس و بازطراحی کتابخانه‌ها به اقدامات جدید و نوین توجه داشته‌ایم و تلاش داریم متناسب با نیاز جامعه، کودکان و نوجوانان خدمات نوین ارائه کنیم که یکی از خدمات جدید کتابخانه‌ای در استان زنجان تأسیس بخش «ساختکده و تالار علم» است.

او با بیان اینکه ساختکده فضایی آزمایشگاهی و مجهز برای ساخت، خلق اشیا و پروژه‌های خلاقانه است، گفت: ساختکده با هدف ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری در نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی راه‌اندازی شده است، این بخش به علاقه‌مندان حوزه صنعت، طراحی و خلاقیت فرصت می‌دهد تا با همکاری و تعامل با دیگران، ایده‌های خود را بهبود بخشند و در کنار هم به پیشرفت جامعه کمک کنند.

رضاخانی با بیان اینکه نوجوانان با حضور در ساختکده می‌توانند با استفاده از ابزارهای مختلف مانند پرینتر سه‌بعدی، لیزر برش، ابزارهای الکترونیکی و ... ایده‌های خود را عملی و به واقعیت تبدیل کنند، ادامه داد: تالار علم ساختکده با وجود تجهیزات و فعالیت‌های ویژه فرصت یادگیری مفاهیم علمی همراه با سرگرمی را برای نوجوانان فراهم می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بیان کرد: تالار علم علاوه بر تسهیل در یادگیری، ایده‌پردازی و نوآوری، در افزایش مهارت حل مسئله دانش‌آموزان نیز موثر خواهد بود. همچنین وجود استندهای لمسی در اتاق‌های علم کتابخانه‌ها به شکل مداوم و همگام با تحولات جهانی باعث شادابی و پویایی کتابخانه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ساختکده در زمان فعالیت کتابخانه سید افضل موسوی، در شیفت بعدازظهر با حضور مربی امکان‌پذیر است، افزود: ساختکده مجهز به فضای کار خصوصی یا چند نفره است که در این مکان با دسترسی به امکانات مورد نیاز مانند اینترنت وای‌فای، کمد نگهداری وسایل، فضای استراحت، سالن برگزاری جلسات و ... امکان برگزاری دورهمی‌، جلسات آموزشی و رویدادهای تخصصی برای گروه‌های کاری وجود دارد.

انتهای پیام

نظر شما