شناسهٔ خبر: 67786853 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۸۰ درصد از آتش کوه خامین مهار شده و تحت کنترل است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لحظاتی پیش ، از مهار بیش از ۸۰ درصد آتش سوزی کوه خامین واقع در منطقه حفاظت شده باشت خبر داد و گفت : امیدواریم تا پایان شب خبر خوشی به طبعیت دوستان بدهیم و آتش را بطور کامل مهار نمایم . مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لحظاتی پیش ، از مهار بیش از ۸۰ درصد آتش سوزی کوه خامین واقع در منطقه حفاظت شده باشت خبر داد و گفت : امیدواریم تا پایان شب خبر خوشی به طبعیت دوستان بدهیم و آتش را بطور کامل مهار نمایم .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛اسلام جاودان خرد با بیان این خبر افزود: آتش کوه خامین امروز ساعت ۱۰ صبح از محدوده بین روستاهای کله گون و تنگ سادات شاه زینعلی واقع در منطقه حفاظت شده خامین شروع شد که با کمک و فراخوان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان باشت بعنوان خط مقدم مبارزه با آتش، خوشبختانه تا کنون موفق به مهار بخش اعظمی از آن شدیم .
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد : فعلا توان همکاران درگیر عملیات اطفاء حریق اند ، بعد از اطمینان از سرد و خاموش بودن آتش تحقیقات تکمیلی در خصوص علت آتش سوزی ، میزان وسعت و خسارت وارده شروع خواهد شد اما، شواهد نشان می دهد احتمال زیاد عامل انسانی علت آتش سوزی بوده است .
 
وی ضمن تشکر از نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران ، بسیج ، هلال احمر ، بحران فرمانداری شهرستان باشت ، طبعیت دوستان ، جوامع محلی و محیطبانان دلسوز که در مهار آتش نقش داشتند گفت : با هم افزایی نیروها بیش از ۸۰ درصد آتش مهار شده و اکنون ۳ اکیپ محیطبان و کارشناس ستادی محیط زیست مشغول پایش و اطفاء بخش باقیمانده هستند که امیدواریم تا پایان امشب کامل مهار گردد .
 
جاودان خرد با اشاره به اینکه آتش مهار شده تا ۴۸ ساعت آینده نیازمند مراقبت و پایش است افزود : محیطبانان و کارشناسان تا اطمینان از سرد و خاموش بودن آتش در منطقه حضور دارند ، مشغول پایش اند تا جلوی احتمال روشن شدن مجدد آتش گرفته شود .
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد : پوشش پرحجم علوفه خشک شده در مراتع و شدت وزش باد باعث شده، بخشی از مراتع و درختانی از جمله بلوط ، بنه ، زالزالک آسیب ببینند.
 
انتهای پیام 

نظر شما