شناسهٔ خبر: 67783649 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین:

فعالیت ۲ هزار موکب ایرانی در عراق/طبخ و توزیع ۱۶۲ میلیون پرس غذا در اربعین

تهران-ایرنا- دبیر کمیته اسکان و پذیرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی از فعالیت ۲ هزار و ۴۰ موکب ایرانی در عراق خبر داد و گفت: براساس پیش بینی های انجام گرفته در ایام اربعین امسال ۱۶۲ میلیون پرس غذا در سه وعده صبحانه، ناهار و شام در مواکب مستقر در ایران و عراق طبخ و توزیع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مجید نامجو در نشست خبری اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته علاوه بر مواکب ایرانی مستقر در عراق حدود ۱۸۰۰ موکب نیز در نوار مرزی و مسیرهای محل عبور استانهای مختلف و ترانزیت زائران خارجی که مسیر ایران را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب می کنند فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه دولت عراق در خصوص اتباع خارجی که ایران را برای ترانزیت مسیر خود به عتبات عالیات انتخاب می کنند گفت: در این ارتباط تنها ۵۰ هزار نفر افراد کشورهای خارجی می توانند از طریق ایران وارد خاک عراق شوند.

وی با بیان اینکه گرمای هوا امسال شدت بیشتر نسبت به سال گذشته خواهد داشت، گفت: پیش بینی های لازم برای آب خنک و یخ مورد نیاز شده و مشکلی وجود نخواهد داشت.

نامجو اظهار داشت: هم اکنون حدود ۵ هزار موکب دار وارد سامانه این کمیته شده که پس از بررسی های انجام گرفته برای ۱۲۰۰ موکب شناسه ملی صادر شده که این روند همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه میزبان اصلی مردم عراق و ما مهمان و کمک رسان آنان هستیم، گفت: موکب داران ایرانی می توانند برای انتقال تجهیزات خود از بیستم محرم از طریق مرزهای خسروی در استان کرمانشاه، شلمچه خوزستان و مهران در ایلام اقدام کنند.

دبیر کمیته اسکان و پذیرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار داشت: بنا به اعلام آمادگی موکب دارها حدودا فعالیت آنها از ۱۰ صفر آغاز و و تا ۲۳ صفر ادامه خواهد داشت.

نامجو با بیان اینکه سال گذشته حدود ۸ هزار کامیون برای انتقال مواکب و تجهیزات آنها وارد خاک عراق شد، بیان داشت: پیش بینی می کنیم این تعداد برای امسال ۱۰ درصد افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: برپایی موکب ویژه بانوان در کنار تل زینبه ( صحن حضرت زینب س) و استقرار بانوان گرانقدر در ۴ طبقه از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

نامجو ادامه داد: معمولا زائران ایرانی سفر خود به سمت عتبات عالیات را از ۷ صفر آغاز می کنند که در ۱۵ صفر به اوج خود می رسد.

وی بیان داشت: ستاد مرکزی اربعین حسینی دارای ۱۷ کمیته است که اسکان و پذیرایی این ستاد به ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات سپرده شده است.

نظر شما