شناسهٔ خبر: 67778976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۴۰ موکب در ایلام به زوار اربعین خدمات‌رسانی‌ می‌کنند

ایلام - ایرنا - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام با بیان اینکه در ایام اربعین ۳۴۰ موکب در راستای خدمات‌رسانی به زوار در این استان فعالیت دارند، گفت: ۱۲۰ موکب در شهر و مرز مهران در اربعین سال جاری به زوار خدمات‌رسانی خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

"قاسم حقیقت" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه ۳۴۰ موکب در استان ایلام مجوز فعالیت دارند، اظهار کرد: بیشتر این موکب‌ها تا پایان اسفندماه سال جاری دارای مجوز فعالیت هستند و خللی در خدمات‌رسانی آن‌ها به زوار اربعین حسینی وارد نمی‌شود اما لازم است نسبت به تمدید زمان مجوز فعالیت خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون حدود ۱۳۸ موکب نسبت به تمدید مجوز فعالیت اقدام کرده‌اند، افزود: جانمایی مواکب در مرز مهران، نقاط مختلف استان و مسیرهای تردد زوار منتهی به مرز مهران، بر اساس طرحی که به ستاد اربعین حسینی استان ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود انجام خواهد شد.

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان ایلام ابراز کرد: حدود ۱۲۰ موکب در شهر و پایانه مرزی مهران در اربعین سال جاری مستقر خواهند شد و به زوار خدمات رسانی می کنند که از این تعداد ۶۵ موکب در شهر مهران و بقیه در میدان اربعین، پایانه مسافربری برکت و پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی مستقر خواهند شد.

حقیقت با تاکید بر اینکه حدود ۸۰ آشپزخانه خانگی نیز با کمک خیرین و مردم استان در ایام اربعین برای پخت غذای گرم فعالیت خواهند داشت، یادآور شد: اقلام مورد نیاز برای پخت غذا از طریق ستاد بازسازی عتبات، کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان و خیرین و نیکوکاران علاوه بر ظرفیت خود مواکب در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد اربعین استان، مواکب از ۱۶ مرداد در مکان‌های از قبل تعیین شده مستقر شده و آماده پذیرایی از زوار اربعین خواهند بود، ابراز کرد: هم اکنون هم تعدادی از مواکب در شهر مهران فعال بوده و در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به زوار خدمات رسانی می‌کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، آستان قدس رضوی و سایر نهادهای مردمی و انقلابی نیز در ایام اربعین حسینی در زمینه خدمات رسانی به زوار فعالیت‌های ویژه‌ای خواهند داشت که قابل تقدیر است.

حقیقت با اشاره به اینکه بیشترین موکب فعال در ایام اربعین به ترتیب مربوط به شهرهای ایلام، مهران و دهلران است، گفت: با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین، تمرکز مواکب تامین آب خنک و یخ و اسکان در مسیر تردد زوار است.

به گزارش ایرنا، مرز مهران یکی از کانون‌های اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

نظر شما