شناسهٔ خبر: 67783282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه خبرداد

توزیع بالغ بر ۴۰ میلیون لیتر سوخت کشاورزی در منطقه ارومیه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: در سال‌جاری نزدیک به ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی مرکز و شهرهای شمال آذربایجان‌غربی توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، احمد مجرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چهار ماه گذشته سال‌جاری بالغ بر ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی مرکز و شهرهای شمال آذربایجان‌غربی توزیع شد.

وی افزود: با توجه به آمار موجود نزدیک به ۳۵ هزار دستگاه تراکتور و ادوات کشاورزی در سطح منطقه ارومیه وجود دارد که سالانه بخش عمده‌ای از مصرف نفت‌گاز در ارومیه را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: در حال حاضر بر اساس دستورالعمل ابلاغی قانون پیشگیری و مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی، دریافت سهمیه سوخت بخش کشاورزی بر اساس سطح زمین زیر کشت، تعداد ادوات و ماشین آلات کشاورزی از طریق سامانه سدف انجام می‌گیرد.

مجرد ضمن اشاره به جلسات مستمر برگزار شده با حضور مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی در راستای برآورد سهمیه سوخت، تصریح کرد: بر اساس مصوبه کارگروه اصلی قاچاق کالا و ارز استان، سهمیه سوخت بر مبنای سطح زیر کشت مربوط به هر تراکتور و کمباین برآورد و تحویل می‌شود که شاخص سهمیه سوخت به ازای هر هکتار کشت آبی و دیم برای هر شهرستان بر اساس نظر کارشناسان سازمان جهادکشاورزی و این شرکت تعیین و بر اساس مقدار سطح زیر کشت مربوط سوخت تحویل می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها بر اساس سطح زیر کشت برای هر تراکتور یا کمباین که به این شرکت اعلام می‌کنند، سهمیه سوخت برای ماشین‌آلات برآورد می‌شود.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اقدامات شرکت در راستای تحقق دولت الکترونیک و ضرورت اجرای طرح پلاک گذاری و توزیع الکترونیکی نفت‌گاز به ادوات کشاورزی که طی سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: کشاورزان و روستاییان می‌توانند با استفاده از این طرح بدون مراجعه حضوری و صرفه‌جویی در اتلاف وقت جهت دریافت سهمیه سوخت تخصیص یافته بهره‌مند شوند.

نظر شما