شناسهٔ خبر: 67784240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل نوسازی مدارس اردبیل خبر داد؛

احداث ۱۵۰ کلاس درس در اردبیل

اردبیل- مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل گفت: با همت دولت سیزدهم عملیات ساخت ۱۵۰ کلاس درس در اردبیل آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد محمدی‌خلفلو عصر دوشنبه در نشست با مسئولان شهرداری اردبیل، اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی در احداث و توسعه واحدهای آموزشی بهره‌گیری از ظرفیت مولدسازی و تهاتر با شهرداری‌ها است تا امکان احداث مدارس جدید و نو فراهم آید.

وی تصریح کرد: در بین شهرهای استان، اردبیل کمترین سرانه فضای آموزشی را دارد به طوری که میانگین سرانه فضای آموزشی در اردبیل به ازای هر دانش‌آموز کمتر از ۲.۲ دهم متر مربع است در حالی که این میانگین در کشور به ۵.۵ دهم متر مربع می‌رسد.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل به برنامه‌ریزی برای احداث یک‌هزار کلاس درس در اردبیل اشاره کرد و گفت: این تعداد واحد آموزشی و کلاس‌های درس در مدت سه سال و با همراهی خیران و استفاده از اعتبارات ملی و استانی امکان‌پذیر خواهد بود.

محمدی‌خلفلو به انجام تفاهم‌نامه برای انتقال مدارس هسته مرکزی شهر به مناطق کم ترافیک اشاره کرد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه شهرداری اردبیل موظف شد تا ۲۳۴ کلاس درس را در قالب ۲۱ مدرسه احداث و مدارس هسته مرکزی شهر را به پارکینگ و یا پارک‌سوار تبدیل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مقدمات این کار فراهم شده و امیدواریم در سریع‌ترین زمان ساخت فضاهای آموزشی با همت شهرداری در قالب مدارس ۱۲ کلاسه آغاز شده تا امکان انتقال واحدهای آموزشی هسته مرکزی شهر به این مناطق فراهم آید.

محمدی‌خلفلو اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا در کنار احداث واحدهای آموزشی، تکمیل مجموعه‌های ورزشی و نمازخانه‌های مدارس را نیز با سرعت انجام دهیم که قطعاً در این راستا از ظرفیت خیران نیز استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل بیان کرد: در شهر اردبیل با توجه به وضعیت ترافیک و تراکم تردد شهری در هسته مرکزی قرار است ۲ تا سه مدرسه پرجمعیت دانش‌آموزی به نقطه کم ترافیک منتقل شود تا تردد برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به سهولت فراهم آید.

نظر شما