شناسهٔ خبر: 67783040 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

فلای دبی: تاخیر در دریافت هواپیما از «بویینگ» برنامه‌های رشد ما را تحت تاثیر قرار داد

شرکت هواپیمایی «فلای‌دبی» گفت که برنامه‌های رشد آن به شدت تحت تاثیر تاخیر مداوم بویینگ در برنامه تحویل هواپیماهایش قرار گرفته است که باعث شد برنامه‌های مربوط به مقاصد خود و برنامه پروازهایش را در سراسر شبکه بررسی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ وبگاه الشرق الاوسط نوشت: «غیث الغیث، مدیرعامل Flydubai امارات متحده عربی از شرکت بوئینگ خواست که طی چند ماه آینده در جهت انجام تعهدات تحویل خود اقدام کند».

مدیرعامل Flydubai گفت: «ما بسیار ناامید شدیم که متوجه شدیم بوئینگ نمی‌تواند به تعهد خود مبنی بر تحویل هواپیماهای بیشتر تا پایان سال عمل کند. بازنگری‌های مکرر برنامه تحویل بویینگ، برنامه‌های رشد استراتژیک ما را با مشکل مواجه کرده و تاثیرات منفی بر برنامه‌های پروازی و همچنین عملکرد مالی مورد انتظارمان خواهد گذاشت».

وی افزود: فلای دبی همیشه مشتاق همکاری طولانی مدت خود با بوئینگ بوده است و این شرکت هواپیمایی با همکاری سازنده، انعطاف پذیری زیادی در مواجهه با چالش‌ها در سال‌های گذشته از خود نشان داده است. ما از بوئینگ می‌خواهیم که اقدام فوری و اقدامات قاطعانه برای دستیابی به ثبات در عملیات تولید و تحویل برای جلوگیری از تاخیر بیشتر با حفظ بالاترین استانداردها انجام دهد.

الغیث تاکید کرد: ما مشتاقانه منتظر یک راه حل سریع هستیم.

فلای دبی ناوگانی متشکل از ۸۸ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ را اداره می‌کند که شامل: ۲۹ هواپیمای نسل جدید بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰، ۵۶ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ MAX ۸ و ۳ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ MAX ۹ است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت هواپیمایی اماراتی، چالش‌های مداوم در برنامه‌های تحویل هواپیماهای بویینگ منجر به دریافت تعداد کمتری هواپیما در سه سال گذشته توسط Flydubai شده است که نشان می‌دهد بازنگری در برنامه‌های تحویل سال ۲۰۲۴ به این معنی است که بوئینگ به تعهدات خود در تحویل ۱۴ هواپیمای ۷۳۷ MAX توافق شده برای سال جاری عمل نخواهد کرد.

این ناو هواپیمابر گفت: هواپیماهایی که در نیمه اول سال تحویل گرفتیم حاصل انباشت تاخیرهای سال‌های گذشته بود و این تاخیرها گسترده بود. Flydubai برای بیش از ۱۲۵ فروند هواپیمای Boeing ۷۳۷ MAX سفارش دارد که انتظار می‌رود طی دهه آینده آن‌ها را دریافت کند.

فلای دبی اعلام کرد که برنامه‌های رشد استراتژیک خود که به شدت بر اضافه کردن هواپیماهای جدید به موقع به ناوگان متکی است، به شدت تحت تاثیر تاخیر در دریافت هواپیماهای جدید از بویینگ قرار گرفته است، زیرا به دنبال کاهش تاخیر در تحویل هواپیما و پاسخگویی به افزایش تقاضا برای سفر و افزایش ظرفیت هواپیما، به ویژه در دوره های اوج سفر، آن را مجبور می کند به قراردادهای چارتر هواپیما با خدمه، تعمیر و نگهداری و بیمه متوسل شود.

همچنین توضیح داد که قراردادهای اجاره عملیاتی را برای برخی از هواپیماهایی که قرار بود طبق قراردادهای فروش و اجاره به اجاره دهندگان بازگردانده شوند، تمدید کرده که این به معنای تحمیل هزینه‌های بیشتر برای شرکت است.

وی تأیید کرد که کاهش تعداد هواپیماهایی که انتظار می‌رفت در سال جاری تحویل داده شوند، باعث افزایش فشار بر استفاده از هواپیماهای «فلای‌دبی» شده است.

شایان ذکر است که Flydubai امروز بزرگترین اپراتور هواپیمای Boeing ۷۳۷ MAX در خاورمیانه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است و رشد ناوگان آن باعث تقویت برنامه‌های رشد بلندپروازانه این شرکت طی سال‌های گذشته شده است. او گفت که توانایی بوئینگ در انجام تعهدات قراردادی خود برای تحویل هواپیما به این شرکت هواپیمایی عاملی حیاتی در دستیابی به این برنامه‌های رشد بود.

منبع: شفقنا

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما