شناسهٔ خبر: 67782367 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پیگیری حل مشکل اسناد رودخانه سفیدرود در دستور کار است - اکونیوز

اقتصاد ایران: رشت- رییس کل دادگستری گیلان گفت: پیگیری حل مشکل اسناد صادره در بستر رودخانه سفیدرود در دستور کار قضایی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در بازدید از حوزه قضائی سنگر با تقدیر از قضات و کارمندان بخش سنگر اظهار کرد: باید نقاط قوت را تقویت کرده و با رفع نقاط ضعف و کاستی‌ها و توجه به برنامه عملیاتی در راستای ارتقا دستگاه قضائی گام برداریم.

وی با اشاره به وجود پرونده‌های معوق در دادسرا افزود: انتظار است که راهکارهای مناسبی در جهت کاهش پرونده‌های معوق اندیشیده شود زیرا وجود چنین پرونده‌هایی بی اعتمادی و نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای قضائی استان رسیدگی را از وظایف محوری دستگاه قضائی برشمرد و افزود: پرسنل خدوم حوزه قضائی سنگر تمام تلاش خود را در راستای رسیدگی سریع و با دقت به پرونده‌های قضائی مبذول می‌کنند تا از اطاله دادرسی پرهیز شده و رضایت همشهریان نیز حاصل شود.

وی با بیان اینکه کارکنان حوزه قضائی سنگر رتبه نخست اجرای برنامه عملیاتی به خود اختصاص داده‌اند، گفت: در شاخص‌هایی مانند صلح و سازش نیز شاهد افزایش ۸ درصدی در ماه‌های اخیر در این حوزه قضائی هستیم.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی بررسی مسائل حقوق عامه از قبیل مشکلات کارگری، رونق تولید و حمایت از سرمایه گذاران را از دیگر اهداف بازدیدهای شهرستانی خواند و با اشاره به شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب شده و تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به صنعت و اقتصاد کشور تصریح کرد: مسئولان قضائی نیز با پیگیری و حل مشکلات حقوقی تولیدکنندگان در راستای تحقق شعار سال تلاش می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین تصریح کرد: پیگیری حل مشکل اسناد صادره در بستر رودخانه سفیدرود در دستور کار قضائی قرار گرفته است.

وی در ادامه این سفر و بازدید از یکی از معادن شن و ماسه، یکی از مصادیق حقوق عامه را برداشت‌های غیر مجاز شن و ماسه به طور گسترده از بستر رودخانه‌ها دانست و گفت: این برداشت‌های بدون ضابطه آسیب‌های جدی به محیط زیست وارد کرده که باید در اعطای مجوز و میزان برداشت، نظارت‌های لازم از سوی سازمان‌های متولی صورت گیرد.

نظر شما