شناسهٔ خبر: 67781242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰ محموله قاچاق کالای سلامت محور در قم کشف شد

قم - ایرنا- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم، اقدام‌های نظارتی درحوزه سلامت را مورد توجه قرار داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه، ۱۰ محموله کالای قاچاق سلامت محور در این استان کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ،‌هدی ابوالحسنی روز دوشنبه در دومین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تالار امام جواد(ع) استانداری قم همچنین ۲ مورد از این کشفیات را مربوط به تجهیزات پزشکی دانست و یادآور شد: یک مورد از کشفیات نیز مرتبط با داروی قاچاق است.

وی با بیان این مطلب که یک مورد از کشفیات نیز مربوط به کالاهای آرایشی و بهداشتی است خاطرنشان کرد: این استان به خاطر وجود منطقه آزاد اقتصادی سلفچگان، رتبه دوم تولید فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی کشور را دارد.

ابوالحسنی ادامه داد: هشت مورد از کشفیات صورت گرفته نیز مربوط به حوزه طبیعی سنتی شامل مکمل‌های قاچاق، متادون و فرآورده‌های مخدر می‌باشد

وی با بیان این نکته که عطاری‌ها صرفا مجاز به فروش گیاهان دارویی هستند تاکید کرد: عطاری‌ها حتی در صورت داشتن برچسب نیز به هیچ عنوان، اجازه فروش مکمل‌های غذایی و شیمیایی ، آرایشی و بهداشتی را ندارند.

وی بیان کرد: داروخانه‌ها، تنها مرجع قانونی و مجاز برای فروش محصول‌های دارویی و مکمل‌های غذایی و آرایشی و بهداشتی هستند که آن هم، باید برچسب اصالت داشته باشند.

ابوالحسنی با اشاره به اصلاح فرآیند بازرسی و افزایش تعداد نیروها جهت نظارت بر کالاهای سلامت محور گفت: امسال با حضور نیروهای توانمند و متعهد، تعداد بازرسی‌هایمان افزایش پیدا کرده‌است.

عملکرد تعزیرات حکومتی قم ۱۰۷ درصد رشد کرد

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم نیز با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه، تعداد پرونده‌های تخلف که منتج به رای شده ، ۷۳۱ فقره بوده است گفت: نرخ عملکرد تعزیرات قم در رسیدگی به پرونده‌های تخلف، ۱۰۷ درصد رشد داشته‌است.

تقی حسام همچنین تعداد پروندهای تخلف ورودی به تعزیرات حکومتی قم در مدت یاد شده را ۷۲۶ فقره ذکر کرد و گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، که ۸۱۰ فقره بوده، ۱۱ درصد کاهش داشته‌است.

وی با بیان اینکه به لحاظ اجرای احکام نیز با رشد ۲۱۹ درصدی مواجه بودیم یادآور شد: سال گذشته در همین مدت، تعداد کل پرونده‌هاهزارو۴۷۶ فقره بود، که امسال این آمار به چهارهزار و ۷۱۳ فقره رسیده‌است.

نظر شما