شناسهٔ خبر: 67781185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

بهره مندی بیش از ۲ هزار  بیمار صعب العلاج از خدمات کمیته امداد زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۳۵۱ بیمار خاص و صعب العلاج از خدمات درمانی و بیمه ای کمیته امداد استان زنجان بهره مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،روح اله صالحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمار خاص؛ به بیمارانی گفته میشود که فرآیند درمان آنها طولانی و پر هزینه می باشد و یا بیماری و عوارض ناتوان کننده آن تا پیایان عمر بیمار را درگیر می نماید.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۳۵۱ بیمار خاص و صعب العلاج از خدمات این نهاد بهره مند شده اند؛ گفت: عملکرد کمیته امداد در این بخش ۱۲۳ درصد نسبت به تعهد ابلاغی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد زنجان با بیان اینکه خدمات بیماران صعب‌العلاج و خاص با اولویت ارائه خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: این خدمات در سرفصل‌های کلی خدمات پاراکلینیک، فرانشیز و مابه التفاوت خدمات بیمه‌ای، خدمات غیر تعهد بیمه پایه، دارو و تجهیزات، خدمات جانبی درمان و لوازم مصرفی دسته‌بندی می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان دارای بیمه درمانی پایه هستند، اضافه کرد: کمیته امداد از استان های برتر در ارائه خدمات به این گروه هدف است.

وی خاطر نشان کرد: کمک هزینه خرید انواع تجهیزات درمانی کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) و تجهیزات توانبخشی اعضای مصنوعی، عصا، تشک، تخت و دندانپزشکی از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

انتهای پیام/

نظر شما