شناسهٔ خبر: 67780732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

راه اندازی قرارگاه پویش مردمی مداد رنگی در راستای حمایت تحصیلی از کودکان کار

تفاهم نامه همکاری آموزش پرورش ناحیه پنج مشهد و بنیاد نیکوکاری عماد در راستای حمایت تحصیلی از کودکان کار و بازماندگان تحصیلی امضا شد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، مسجدی، مدیر آموزش پرورش ناحیه ۵ در مراسم افتتاح قرارگاه پویش مدادرنگی ۳ اظهار کرد: سال گذشته ۵۰۰ بسته تحصیلی به کودکان نیازمند اهدا شد، امسال تعداد بیشتری را به شکرانه همجواری با مضجع امام رضا(ع) تحت پوشش قرار خواهیم داد که درصددیم این الگوی مهربانی را کشوری به اجرا برسانیم. 

بهنام، معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در این مراسم، گفت: ۸۰۰ هزار نفر از خدمات ۲۲۰ هزار نفر مستمر و ۶۰۰ هزار نفر موردی و غیر مستقیم خدمت می گیرند. 

به گفته وی، همه این خدمت رسانی با مشارکت مردمی مسیر شده است و بنیاد نیکوکاری عماد نیز در بخش های مختلف از ساماندهی تا توانمندسازی این کودکان و نیز در حوزه معلولان، زنان بی سرپرست، کارتن خواب ها و معتادان متجاهر کمک رسان و بازوی توانمند برای بهزیستی بوده است.

وی همچنین یادآور شد: ۶ هزار دانش آموز نیازمند تحت پوشش بهزیستی داریم که آموزش پرورش نیز از آنها حمایت ویژه دارند و امیدواریم که در توانمند سازی این فرزندانمان موفق باشیم.

بهسازی و تجهیز ۱۴۲۰ مدرسه

فخریان، مشاور مدیرکل آموزش پرورش نیز در این مراسم به نمایندگی از آموزش پرورش از بنیاد عماد تقدیر کرد و افزود: سال گذشته ۱۴۲۰ مدرسه توسط قرارگاه ها تجهیز و بهسازی شد و تابستان امسال بهار کمک های مردمی به دانش آموزان مناطق کم برخوردار است. 

وی یادآور شد: همچنین سال گذشته، ۵ هزاربسته لوازم التحریر و ۲۰ هزارپرس غذای گرم نیز با حمایت آستان قدس و ستاد فرامین امام در مناطق کم برخوردار مشهد توزیع شد.

محمدزاده،مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح پویش مدادرنگی از مردم درخواست کرد تا در این طرح مردمی مشارکت کنند. 

وی همچنین در ادامه افزود: طرح سنجش  تحصیلی نیز شروع شده و والدین تا چهارشنبه به مدت ۳ روز برای ثبت فرزندانشان مهلت دارند.

هدف‌گذاری کمک به ۲ هزار دانش آموز نیازمند

سعید کاظمی، موسس و دبیر اجرایی بنیاد نیکوکاری عماد در این مراسم اظهار کرد: از خدمت رسانی در حوزه تامین معیشت در مناطق کم برخوردار و روستاهای اطراف مشهد، آزادی زندانیان، خدمات درمانی انجام شد. 

به گفته وی، در نهایت بنیاد عماد دغدغه اصلی خود را در حوزه آموزش پرورش متمرکز کرد و در پویش مدادرنگی، سال اول ۱۷۰ بسته تحصیلی، سال دوم با کمک خیران ۶۰۰ بسته تحصیلی، کیف و کفش تهیه شد.

وی افزود: امسال و در سومین سال هدفگذاری مان را توسعه دادیم تا دانش آموزان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

وی ادامه داد: با شعار مهربانی ساده است و جای هیچ کودکی سرچهارراه برای گلفروشی و دستفروشی نیست، این بنیاد فعالیت دارد و در تلاشیم این هدف محقق شود. 

کاظمی، عنوان کرد: ۱۰ میلیون ریال، ارزش ریالی بسته های تحصیلی، شامل نوشت افزار کامل و کیف و کفش است و درصددیم امسال این بسته ها را به دو هزار برسانیم.

محسن ترکی سفیر کودکان کار و سفیر پویش مدادرنگی نیز در این مراسم ابراز تاسف کرد: در حال حاضر ۵٠ درصد دانش آموزان کار می کنند و باید برای این پدیده اجتماعی همفکری بشود.

وی افزود: ضرورت دارد تا فعالیت های خیریه های مختلف در سراسر شهر تحت پوشش آموزش پرورش قرار بگیرد تا موازی کاری صورت نگیرد.

گفتنی است؛ در سال تحصیلی جدید، پویش مردمی مداد رنگی ۳ به همت آموزش و پرورش ناحیه ۵ مشهد و بنیاد نیکوکاری عماد در مناطق کم برخوردار مشهد کودکان بازمانده از تحصیل را تحت پوشش قرار خواهد داد.
 

نظر شما