شناسهٔ خبر: 67780151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد:

طرح جمع‌آوری متکدیان در شهرکرد اجرا شد

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد در حقوق عامه گفت: طرح جمع‌آوری متکدیان و کودکان کار تا پاک‌سازی و ساماندهی کامل معابر شهری ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، یاسر کریم، صبح امروز _دوشنبه یکم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمع‌آوری متکدیان و کودکان کار از سطح معابر یکی از مطالبه‌های جدی شهروندان در شهرکرد بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان در شهرکرد افزود: در این طرح ۴۰ نفر از افراد متکدی و کودکان کار از تقاطع‌های پرتردد شهر جمع‌آوری و برای تعیین تکلیف و ساماندهی به دستگاه‌های متولی تحویل داده شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد در حقوق عامه بیان کرد: همچنین دو نفر از آن‌ها که اقدام به گماردن کودکان به تکدی‌گری کرده بودند، بازداشت و به زندان معرفی شدند.

کریمی خاطرنشان کرد: طرح جمع‌آوری متکدیان و کودکان کار تا پاک‌سازی و ساماندهی کامل معابر شهری ادامه دارد.

تحویل متکدیان بی سرپناه به مرکز خدمات اجتماعی شهرداری شهرکرد

اکبر ایازی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد نیز در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته با همکاری دستگاه‌های اجرایی و قضائی از سطح شهر جمع‌آوری شدند.

وی افزود: این متکدیان با توجه به اینکه به‌صورت گروهی و تیمی اقدام به تکدی‌گری در سطح شهر شهرکرد می‌کردند، شناسایی شدند.

ایازی اضافه کرد: تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود و نهادهای مختلف از جمله دستگاه قضا و فراجا در ساماندهی و جمع‌آوری این افراد با صدور احکام و اجرای طرح مشارکت دارند.

وی ادامه داد: پس از جمع‌آوری، متکدیان بر اساس نوع نیازشان به واحدهای مختلف ارجاع می‌شوند، یعنی اگر مشکل اقتصادی و اشتغال داشته باشند به بهزیستی و کمیته امداد ارجاع می‌شوند و اگر دچار بیماری باشند به دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت و اگر هم بی‌پناه باشند مرکز خدمات اجتماعی شهرداری شهرکرد تا ساماندهی نهایی و پیدا شدن سرپناه به آن‌ها کمک می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: افراد آلوده به مواد مخدر به کمپ‌های اجباری و مراکز ترک اعتیاد و برخی متکدیان متناسب با استعداد و نیازشان به اداره کار و آموزش فنی و حرفه‌ای ارجاع شده‌اند.

ایازی ادامه داد: تکدی‌گری و مزاحمت متکدیان و گاهی کودکان کار در معابر، چهارراه‌ها و تقاطع‌های سطح شهر شهرکرد یکی از درخواست‌ها و شکایات مردمی بود که به سامانه ۱۳۷ اعلام می‌شد که در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

نظر شما