شناسهٔ خبر: 67779521 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جریمه ۷۰ میلیارد تومانی برای متخلفان صنفی و غیرصنفی در کردستان جریمه ۷۰ میلیارد تومانی برای متخلفان صنفی و غیرصنفی در کردستان

مدیر کل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: طی سه ماه نخست سال جاری در سطح استان متخلفان صنفی و غیرصنفی ۷۰ میلیارد تومان جریمه شدند.

صاحب‌خبر -

حسین رحیمیان گفت: در مجموع در ۳ بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز، بهداشت و دارو و درمان، ۲ هزار و ۵۰۲ فقره پرونده  تشکیل شده و در نهایت برای ۲ هزار و ۴۸۵ پرونده حکم صادر و پرونده مختومه شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: در موضوع پرونده‌های بخش کالا و خدمات یک هزار و ۴۸۶ پرونده وارده به شعبات تعزیرات حکومتی در کردستان ثبت شده که ۱۰ پرونده سال ۱۴۰۲ در مجموع برای یک هزار و ۴۶۴ پرونده منجر به صدور رای شده و ۷ میلیارد و ۵۴۶ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۷۷۴ تومان جریمه نقدی برای متخلفان در نظر گرفته شد.

وی افزود: در زمینه قاچاق کالا و ارز ۹۲۹ پرونده تشکیل شد که با احتساب ۵۵ پرونده سال ۱۴۰۲، در مجموع برای ۹۳۴ پرونده رای صادر و ۶۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۱۱۲ تومان جریمه در نظر گرفته شد.

رحیمیان به آمار پرونده‌های وارده به شعبات تعزیرات حکومتی استان در موضوع بهداشت، دارو و درمان اشاره کرد و گفت: در این بخش ۸۷ پرونده به ثبت رسید که در مجموع برای آنها ۲۹۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان جریمه نقدی به عنوان محکومیت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بیشتر این پرونده‌ها به دنبال نوسانات ارزی تشکیل شده و عدم درج قیمت، گرانفروشی و یا کم فروشی از عمده تخلفات واحد‌های صنفی بوده و در خصوص واحد‌های غیر صنفی نیز قاچاق مهمترین تخلف در این بخش بوده است.

نظر شما