شناسهٔ خبر: 67777967 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل پلاست آوران نو، در گفتگو با ایلنا:

ناترازی انرژی باعث بی‌انگیزگی تولیدکنندگان شده‌ است

مدیرعامل پلاست آوران نو، در گفتگو با ایلنا: مدیرعامل پلاست آوران نو، گفت: زنجیره تولید به ویژه در فصل‌هایی که دچار چالش انرژی هستیم با مشکل مواجه می شود که منجر به تعطیلی خط تولید نیز شده است.

صاحب‌خبر -

سید محسن هاشمی، مدیرعامل پلاست‌آوران نو، در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه با روی کارآمدن ترامپ در عرصه سیاست بین‌الملل، شاهد هنجارزدایی و زیر پاشدن قواعد در کنوانسیون‌های بین‌المللی بودیم، اظهار داشت:خروج از کنوانسیون آلایندگی جهانی، بی‌تفاوتی در شرایط غیر مترقبه هوا، آسیب زدن به جو و غیره و اتخاذ سیاست های انقباضی و تحریمی با کشورهای غیر همسو باعث فشار حداکثری بر مردم جهان شده است.

هاشمی در ادامه افزود: خروج از سازمان‌های اقتصادی، فرهنگی و عدم تعهد پرداخت مالی به یونسکو ضربه بسیار سنگینی به این موضوع وارد کرده است که امیدواریم که این شخص( ترامپ) را دیگر در عرصه سیاست آمریکا نبینیم.

مشکلات تولیدکنندگان کم نیست

مدیرعامل پلاست آوران نو با اشاره به ناپایداری فضای کسب و کار و عدم ثبات اقتصادی پس از تحریم‌ها از سوی کشورهای خارجی و نبود تسهیل‌گری برای بخش خصوصی از سمت دولت افزود: عدم دسترسی به بازارهای هدف و ناتوانی در جابه‌جایی ارز باعث شد تا به شدت عرصه بر تولیدکننده‌ها تنگ شود و بالطبع شاهد تکانه‌های ارزی و اقتصادی در بازار باشیم.

هاشمی گفت: زنجیره تولید به ویژه در فصل‌هایی که دچار چالش در بخش انرژی هستیم دچار مشکل می شود که باعث تعطیلی چندین ساعته خط تولید در طول هفته می‌شود که ضربه‌ای سنگین بر اقتصاد کشور وارد کرده است.

وی افزود: کاهش عرضه کالاهای اساسی مردم را با مشکل روبرو کرده است که این موضوع سبب شد تا تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف انگیزه‌ کافی برای سرمایه‌گذاری، رصد و توسعه تولید ملی خود را از دست بدهند و ما امید داریم که دولت جدید با اتخاذ تدابیر حمایت‌گرانه، مشوق هایی را جهت تامین انرژی فراهم کند.

آلودگی یک موضوع تک فاکتوری نیست

این فعال بخش تولیدی تصریح کرد: چند دهه است که درگیر آلودگی هوا به دلیل فعالیت کارخانه‌ها وخودروها و ... هستیم که استمرار این موضوع باعث به وجودآمدن مشکلات بسیاری نیز شده‌ است، اما برای مبارزه با این معضل هنوز راهکاری اندیشیده نشده و در شهرها روزهایی که وضعیت هوا قرمز است کم نیستند و شاهد آنیم که مدارس، فضاهای آموزشی و دانشگاه ها تعطیل می‌شوند. آلودگی هوا یک موضوع تک فاکتوری نیست و چندین عامل در ایجاد این شرایط دخیل هستند.

هاشمی ادامه داد: به اذعان کارشناسان زیست محیطی فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از مهم‌ترین دلایل این آلودگی هاست و ناوگان حمل و نقل عمومی نیازمند بازسازی و اورهال شدن است، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها باید با ناوگان جدید جایگزین شوند. مورد بعدی هم عدم مراجعه برخی از مردم به مراکز معاینه فنی است که باعث آلودگی شهرها می‌شود که البته هزینه بسیاری به دولت و مردم وارد می‌کند و خسارت‌زا هم به شمار می رود.

وی اضافه کرد: افزایش مازوت و استفاده از سوخت‌های آلاینده و نداشتن صرفه اقتصادی استفاده از فیلترهای تصفیه‌گر صنعت هم به یکی از دلایل آلودگی هوا تبدیل شده است. دلیل بعدی نیز بنزین و نداشتن استانداردهای روز است که باعث آلایندگی می‌شود، باید همگی در مسیر راهکارهایی که محیط زیست اعلام می‌کند راجع به کم‌شدن آلاینده‌ها گام برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما