شناسهٔ خبر: 67777242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

واکنش زلنسکی به انصراف بایدن

رئیس‌جمهور اوکراین در بیانیه خود در واکنش به انصراف بایدن از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، گفت که امیدوار است واشنگتن در راس حمایت غرب از کی‌یف در مقابل روسیه باقی بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در واکنش به کناره‌گیری جو بایدن از نامزدی حزب دموکرات در انتخابات نوامبر آمریکا گفت که اوکراین به این تصمیم احترام می‌گذارد.

بایدن ۸۱ ساله بعد از روزها فشار بر وی برای کناره‌گیری به دلیل نگرانی‌ها درباره توانایی او برای دور دیگر ریاست‌جمهوری و شکست ترامپ در انتخابات، شب گذشته با حمایت از معاونش کامالا هریس به عنوان نامزد جایگزین سرانجام از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا کنار کشید.

زلنسکی امروز دوشنبه در پیامی در ایکس در واکنش به این تصمیم بایدن، آن را سخت اما محکم خواند و گفت «اوکراین بخاطر حمایت‌های بی‌دریغ رئیس‌جمهور بایدن که به همراه حمایت محکم دو حزبی در ایالات متحده، حیاتی بوده و هست، سپاسگزار است».

آمریکا تحت هدایت بایدن حامی سرسخت اوکراین در جنگ با روسیه و ارائه‌دهنده اصلی کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف بوده است.

نامزد جمهوری‌خواهان دونالد ترامپ اما بارها گفته که اگر موفق به ورود دوباره به کاخ سفید شود، به جنگ اوکراین پایان خواهد داد. او در تماس چند روز پیش با زلنسکی هم این موضوع را تکرار کرد.

با این حال، زلنسکی در بیانیه خود در واکنش به انصراف بایدن، ابراز امیدواری کرد که واشنگتن در راس حمایت غربی از اوکراین در مقابل روسیه باقی بماند و این کشور را تنها نگذارد.

نظر شما