شناسهٔ خبر: 67776910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس موسیقی هشدار دارد

جای خالی موسیقی سنتی در سبد فرهنگی خانوارهای مازندرانی

ساری-ایرنا- کارشناس موسیقی از "موسیقی سنتی" ایرانی به عنوان بخش مهمی از فرهنگ و اصالت جامعه نام برد و گفت که این بخش از موسیقی در حال کمرنگ و خالی شدن در جامعه و سبد فرهنگی خانوار های مازندرانی است.

صاحب‌خبر -

امیر ابر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید آثار فاخر در حوزه موسیقی و قرار دادن آن در سبد فرهنگی خانوار از راهکارهای رشد و تعالی موسیقی سنتی استان مازندران و دیگر موسیقایی کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: ارتقای موسیقی سنتی می تواند زمینه ساز مقابله با هجمه جنگ نرم دشمنان شود.

این کارشناس موسیقی به صحبت های رهبر معظم انقلاب در خصوص موسیقی سنتی اشاره و خاطرنشان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب، "مردم ما به شعرهای اخلاقی محتاج هستند؛ شعرهای صائب و مثل شعرهای سبک هندی از جمله، اشعار واعظ قزوینی. این شعرها، هم از لحاظ رتبه شعری بالاست. این شعر می تواند یک آهنگ را که می توانست آهنگ حرام باشد، حلال کند. "

وی ادامه داد: در واقع موسیقی ایرانی با ادبیات شیوا و جذاب پارسی و حتی زبانهای پیش از آن عجین و آمیخته هست و ریشه ای چند هزار ساله اما پویا و خلاق دارد.

جای خالی موسیقی سنتی در سبد فرهنگی خانوارهای مازندرانی

ابر، خصیصه دیگر موسیقی ایران را غنای فرهنگی و اصالت آن دانست که که باید نسل جوان موسیقی کشور به هنر اصیل ایرانی توجه ویژه ای داشته باشند.

وی گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم شکل مصرف موسیقی در جوانان عوض شده و سلیقه‌ها متفاوت شده اما این در حالی است که به موسیقی سنتی توجه چندانی نمی‌شود.

این کارشناس موسیقی توضیح داد: جایگاه موسیقی ما در جهان باید شناخته شود. نباید فقط با یک ژانر جایگاه خود را تعریف کنیم و به به‌روز رسانی نیاز داریم.

نظر شما