شناسهٔ خبر: 68346127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان:

قطعی برق غرب اصفهان خارج از اختیار استان است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اعمال محدودیت‌های بدون اطلاع برق در شهرستان‌های غرب اصفهان از سوی وزارت نیرو صورت می‌گیرد و استان در این زمینه اختیاری ندارد.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه فروش، شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به ناخرسندی مردم مناطق غرب اصفهان از خاموشی های مکرر برق اشاره و بیان کرد: تلاش مدیریت استان اصفهان در قانع کردن وزارت نیرو برای تنظیم و ابلاغ برنامه رسمی قطع برق ادامه دارد تا شاهد خاموشی های بدون اطلاع قبلی نباشیم.

وی افزود: در جلسه اضطراری مدیریت بحران استان با نهادهای مرتبط مقرر شد اقدام لازم توسط دیسپچینگ برق کشوری و شرکت توانیر به منظور ابلاغ برنامه پیش از اعمال هرگونه محدودیت و قطعی برق در بخش های تجاری، کشاورزی و خانگی استان اصفهان صورت گیرد.

شیشه فروش ادامه داد: همچنین با هدف پیشگیری از وقوع حوادث، مقرر شد وزارت نیرو پیش از قطعی برق ناشی از فیدرهای سریع القطع و رله فرکانسی با تنظیم جداول ویژه؛ هماهنگی قبلی را در این موارد با مشترکان برق انجام دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پیشنهاد می شود برای رفع این موضوع وزارت نیرو مدیریت اعمال خاموشی و محدودیت برق را به استانها واگذار کند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: در ۲ هفته اخیر قطعی برق بدون اطلاع قبلی پیامدهای مختلفی از جمله محبوسی در آسانسور، اختلال ترافیکی در چهار راه‌ها، آسیب به وسایل الکترونیکی و برقی، خسارت به واحدهای تجاری، نانوایی، مواد غذایی، کشاورزی و شهرک‌های صنعتی داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به ناخرسندی مردم مناطق غربی اصفهان از قطعی آب و آبرسانی سیار با وجود مجاورت ساکنان این شهرها با حوضه آبریز زاینده رود اشاره و بیان کرد: آب آشامیدنی بیشتر شهر و روستاهای این مناطق از چاه و چشمه تامین می شود که به دنبال افزایش دمای هوا و کاهش بارش ها، یا خشک شده و یا با ناترازی رو به رو شده است.

وی با بیان‌ اینکه منابع آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای اصفهان؛ سه مترمکعب بر ثانیه ناترازی دارد، افزود: اکنون ۳۲ نقطه شهری، ۳۵۶ روستا و ۴۲ نقطه عشایری استان اصفهان با تانکر آبرسانی می‌شود و ناترازی برق نیز سبب افت فشار آب در برخی محله‌های اصفهان، شاهین‌شهر، نجف آباد، زیار، شهرضا، خمینی‌شهر، اردستان، نایین، ورزنه، هرند، فلاورجان و برخوار شده است.

شیشه فروش افزود: وزارت نیرو باید یاریگر اصفهان در عبور از شرایط بحران آب و برق باشد و به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس پیش بینی های هواشناسی به تدریج شاهد تثبیت دما، وزش تندباد و بارشهای پراکنده تا اواخر هفته در مناطق غرب و جنوب استان خواهیم بود که امید است با کاهش تدریجی دما از شرایط ناترازی انرژی نیز کاسته شود.

به گزارش ایرنا، افزایش بی سابقه دمای هوا در هفته های اخیر که به گفته مسوولان در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است در کشور و اصفهان، افزایش مصرف و قطعی برق را به‌ دنبال داشته است.

ساکنان شهر و روستاهای غرب اصفهان نیز با وجود هوای خنک تر و همجواری با منابع آب، با قطعی مکرر آب و برق دست و پنجه نرم می کنند.

هم‌اینک بخش عمده آب آشامیدنی اصفهان و شهرهای اطراف آن از تصفیه‌خانه «باباشیخعلی» و چاه‌های آب استان تامین می‌شود که برای رفع کمبود آب، سامانه دوم در دست تکمیل است.

استان اصفهان ۲۸ شهرستان و حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که نزدیک به ۸۰ درصد آنها در شهرها زندگی می‌کنند.

نظر شما