شناسهٔ خبر: 67776746 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

آیا مهران مدیری سری به تلویزیون هم خواهد زد؟ - اکونیوز

اقتصاد ایران: مهران مدیری این روزها با «گل یا پوچ» به شبکه نمایش‌خانگی برمی‌گردد و با «ساعت ۶ صبح» سر از سینما درمی‌آورد اما کماکان «دورهمی» او بلاتکلیف مانده و سریال تلویزیونی که شایعه ساخت آن توسط او به اوج خودش رسید.

صاحب‌خبر -
- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این روزها خبر از مهران مدیری و کارهای جدید او بسیار به گوش می‌رسد. حتی می‌توان تابستان امسال را به نام او ثبت کرد. کارگردان و بازیگر شناخته شده‌ای که در این هفته‌ها به اوج دوران کاری‌اش بازگشته اما این بار نه در تلویزیون که همیشه یا برایش سریال تولید می‌کرد یا در «دورهمی‌»هایش به صندلی اجرا، تکیه می‌زد. 

روزهایی که قرار است که فیلم جدیدش روی پرده برود، همزمان سریال تازه‌اش کلید بخورد و البته رئالیتی‌شوی «گل یا پوچ» نیز از پلتفرم پخش شود. 

دومین فیلم بلند مهران مدیری که نامش بی‌شباهت به فیلم قبلی‌اش «ساعت 5 عصر» نیست از چهارشنبه 3 مردادماه اکران عمومی می‌شود. «ساعت 6 صبح» به تهیه‌کنندگی علی اوجی مضمونی جدّی دارد و به غیر از مدیری بازیگرانی چون مهرداد صدیقیان، سمیرا حسن‌پور، مونا فرجاد و جمعی از بازیگران جوان تئاتر در آن حضور دارند. 

رئالیتی‌شوی «گل یا پوچ» به تهیه‌کنندگی علی اسدزاده و اجرای مهران مدیری قرار است از یکشنبه 7 مردادماه پخش خود را در فیلیمو آغاز کند. جایی که «اسکار» او را پخش کرد که البته فراز و فرودهای بسیاری داشت و از آن خوشمزگی‌ها و استندآپِ ویژه «دورهمی» خبری نیست. 

حتی او آیتم‌ها را نوشته و مو به موی‌ِ سناریویِ اعلام شده پیش می‌رفت و از خلاقیت و دیالوگ به لحظه و کار خاصِ مهران مدیری که او را متمایز از دیگران می‌کرد خبری نبود. 

حالا با این اوصاف دوباره او به صندلی یک برنامه دیگر با حال و هوای جدید تکیه زده و در روزهایی که «جوکر» به دلیل ایام محرم پخش نمی‌شود فیلیمو قصد دارد جای خالی «جوکر» احسان علیخانی را با «گل یا پوچ» مهران مدیری پُر کند. این رئالیتی‌شو در 12 قسمت قرار است در 12 هفته پخش شود. 

اما در روزهایی که شایعات برای بازگشت مهران مدیری با ساخت یک سریال در تلویزیون به اوج خودش رسید او سرانجام «پدر قهوه» (البته گفته می‌شود احتمال دارد نام این سریال تغییر کند و نهایتآً تحت عنوان «پدر کاپوچینو» منتشر شود.) را برای پلتفرم فیلم‌نت می‌‌سازد. سام درخشانی و ژاله صامتی زوج اصلی این سریال هستند و بازیگران دیگری همچون محمد بحرانی هم در مصاحبه‌ای اخیراً اعلام کردند در این سریال حضور دارند. 

سام درخشانی در مصاحبه جدید خود با فریدون جیرانی هم سریال جدید مهران مدیری را تحسین کرد. البته این کارگردان و بازیگر نام‌آشنا در شبکه نمایش‌خانگی به اندازه تلویزیون موفق نبوده و تنها «قهوه تلخ» توانسته در میان «هیولا» و «دراکولا» و حتی برنامه «اسکار» تا حدی روزهای قدرتمندِ مهران مدیری در تلویزیون را به رخ مخاطبِ نمایش‌خانگی بکشاند. 

درباره «قهوه تلخ» و بدعهدی‌هایش هم کماکان این انتقاد در میان مخاطبان وجود دارد چرا سریال ادامه پیدا نکرد و هیچ اهمیتی برای مخاطبانی که لوح‌های فشرده حاوی این سریال را خریداری می‌کردند و از این طریق تماشاگر سریال بودند قائل نشد. 

حالا معلوم نیست قفلِ پخش قسمت‌های جدید «دورهمی» در تلویزیون چه زمانی شکسته خواهد شد و البته مسائل حقوقی میان تهیه‌کننده آن برنامه با رسانه ملّی حل و فصل می‌شود. از طرفی دیگر مهران مدیری با سریال به تلویزیون برگردد؟ چرا که در آخرین مصاحبه خبرنگار تسنیم با مسعود کریمی خضرا مدیر سابق گروه تولیدات طنز مرکز سیمافیلم این نکته مطرح شد و او به عنوان یک مقامِ رسمی به شایعات پایان داد. 

او در این گفت‌وگو اعلام کرد: «با آقای مهران مدیری صحبت شده است و ان‌شاءالله این نوید را می‌دهم که با آقای مدیری همکاری خواهیم داشت، زمانش را الآن نمی‌توانم بگویم، اولویت ما برای این همکاری ساخت سریال است. این نوید را می‌دهم ما با همه این عزیزان مشغول مذاکره هستیم و هرکدام ان‌شاءالله توفیق شود سعی‌مان این است که به پیش‌تولید، تولید و نمایش برسد.»

باید دید مهران مدیری در هیاهوی کار با شبکه نمایش‌خانگی و دومین تجربه سینمایی‌اش (ساعت 6 صبح) سری به تلویزیون خانه قدیمی‌اش خواهد زد یا خیر؟

انتهای پیام/

نظر شما