شناسهٔ خبر: 67780427 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آموزش زبان فارسی با هوش مصنوعی

ندا ولی‌پور

 مدرسه تابستانی آموزش زبان فارسی با هوش مصنوعی در بنیاد سعدی آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، غلامعلی حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی با حضور در نخستین کلاس این دوره در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از همکاران معاونت آموزش و پژوهش این بنیاد به خاطر برگزاری این دوره گفت: توجه به این موضوع هوش مصنوعی و برگزاری این دوره بیانگر این موضوع است که افق تازه‌ای در بنیاد سعدی گشوده شده و به فناوری‌های نوین ارتباطاتی برای آموزش زبان فارسی توجه شده است که از این بابت از همکاران خودم در معاونت آموزش و پژوهش تشکر می‌کنم.

حداد عادل افزود: از استقبالی که از این دوره شده باید اظهار خوشحالی کنم که نشانه اعتماد به بنیاد سعدی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: جمهوری اسلامی توجه جدی به حوزه هوش مصنوعی دارد، در همین راستا در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع تاسیس سازمان ملی هوش مصنوعی به تصویب رسید. علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی و هوش مصنوعی از شهرهای گوناگون ایران در این دوره آموزشی ثبت نام و شرکت کرده‌اند.

آموزش زبان فارسی با هوش مصنوعی

سرفصل‌های آموزشی این در این دوره عبارت است از: مبانی هوش مصنوعی، مهندسی پرسش آموزشی با هوش مصنوعی، تولید محتوای صوتی و تصویری با هوش مصنوعی، نرم افزارهای آموزش زبان و زبان فارسی به وسیله هوش مصنوعی و معرفی و آشنایی با نمونه‌های موجود، تولید و ویرایش ویدئوهای آموزشی با هوش مصنوعی، آزمون سازی و سنجش با هوش مصنوعی، طراحی فعالیت‌های یادگیری با هوش مصنوعی و تولید محتوای چند رسانه‌ای و فایل ارائه با هوش مصنوعی.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما