شناسهٔ خبر: 67775759 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رئیس سازمان برنامه و بودجه: میانگین رشد اقتصادی در دولت سیزدهم ۴.۴ درصد است

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رشد اقتصادی دهه ۹۰ به صورت میانگین ۲.۱ درصد بوده است و در این دولت ۴.۴ درصد. رشد غیرنفتی ما در تمام سه سال گذشته بالای ۵ درصد بوده است. در دهه ۹۰ شاهد منفی بودن تشکیل سرمایه بودیم با نرخ منفی ۴.۳ درصد اما در این سه سال میانگین ۳.۸ درصد سالانه رشد تشکیل سرمایه داشته‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رشد اقتصادی دهه ۹۰ به صورت میانگین ۲.۱ درصد بوده است و در این دولت ۴.۴ درصد و رشد غیرنفتی ما در تمام سه سال گذشته بالای ۵ درصد بوده است.

داوود منظور در جلسه امروز هیات دولت درباره عملکرد سازمان برنامه و بودجه گفت: متوسط جمعیت شاغل ۱.۵ میلیون نفر در این دولت افزایش داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: رشد اقتصادی دهه ۹۰ به صورت میانگین ۲.۱ درصد بوده است و در این دولت ۴.۴ درصد. رشد غیرنفتی ما در تمام سه سال گذشته بالای ۵ درصد بوده است. در دهه ۹۰ شاهد منفی بودن تشکیل سرمایه بودیم با نرخ منفی ۴.۳ درصد اما در این سه سال میانگین ۳.۸ درصد سالانه رشد تشکیل سرمایه داشته‌ایم. 

وی گفت: از ۹۶ تا ۱۴۰۰ تعداد پروژه‌های خاتمه یافته ۱۳۸۰ پروژه بوده و در این دولت ۲ هزار طرح و پروژه به پایان رسیده است.تراز عملیاتی در سال ۹۹ منفی ۳۰ درصد بوده است و در سال ۱۴۰۲ این عدد به منهای ۱۹ درصد بهبود یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که در ابتدای دولت ۴۷۷ هزار میلیارد تومان مجموع اصل و سود اوراق بدهی بود که در حال حاضر به ۸۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، عنوان کرد: برای انجام تعهدات قبلی اوراقی منتشر کرده‌ایم. ۱۴۳ همت مانده تعهدات قبل بوده است. ۳۳۴ همت برای اصل و فرع اوراق قبل از ۱۴۰۰ منتشر کرده‌ایم. ۱۳۹ همت برای پرداخت بدهی‌های شفاف شده دولت‌های قبل منتشر شده است که هیچ کدام بدهی این دولت نیست.

وی گفت: اوراق خالص این دولت ۲۶۸ هزار میلیارد تومان است. ۵ درصد خالص بودجه در این سال‌ها انتشار اوراق داشته‌ایم در صورتی که این عدد در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ حدود ۱۴ درصد بوده است.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما