شناسهٔ خبر: 67775148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

مشعل المپیک دانش آموزان دوره ابتدایی کشور در شیراز روشن شد

باحضور هزار و پانصدو پنجاه دانش آموز دوره ابتدایی کشور در شیراز؛ مشعل المپیک دانش آموزان دوره ابتدایی کشور در شیراز روشن شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور گفت: در مسابقات ورزشی دانش آموزان دوره ابتدایی کشور در شیراز بیش از ۱۵۵۰ دانش آموز ورزشکار شامل ۷۶۰ دانش آموز پسر و ۷۹۰ دانش آموز دختر حضور دارند.


حسین بابویی در آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش آموزان دوره ابتدایی سراسر کشور در محل دبیرستان عشایری متوسطه اول شهید بهشتی شیراز گفت:دانش آموزان به عنوان نخبه ورزشی در این مسابقات حضور دارند، بنابراین باید تلاش کنند در مسابقات ملی وبین المللی حضوری پررنگ داشته باشند.


مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان ورزشکار شرکت کننده در این رقابت‌های ورزشی به یک عنصر موثر و فعال در جامعه تبدیل می‌شوند.


بابویی بااشاره به مبین قدرتی؛ دانش اموز اهل کوار استان فارس که در حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ شجاعانه ایستاد تصریح کرد: هدف ما از برگزاری مسابقات ورزشی این است که دانش اموزان به جایگاه مبین قدرتی که از خانواده خود دفاع کرد و شجاعانه در برابر داعش ایستاد برسند.


وی اضافه کرد: برگزاری رقابت‌های ورزشی در مدارس به ما کمک می‌کند تا دانش آموزانی شجاع، متدین و مدافع وطن تربیت کنیم.


رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور، خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات بیش از ۱۵۵۰ دانش آموز ورزشکار دوره ابتدایی سراسر کشور شامل ۷۶۰ دانش آموز پسر و ۷۹۰ دانش آموز دختر حضور دارند که البته با داوران، مربیان و دست اندرکاران برگزاری این مسابقات این آمار به بیش از ۲ هزار نفر افزایش می‌یابد.


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش فارس، هم گفت: این مسابقات از ۳۱ تیر تا ۹ مرداد ماه در دو بخش پسران و دختران دانش آموز در دوره ابتدایی برگزار می‌شود.


سید کاظم حسینی افزود: این مسابقات در بخش پسران از ۳۱ تیر تا ۳ مرداد و در بخش دختران از ۵ تا ۹ مرداد امسال در چهار رشته دوومیدانی، طناب زنی، شنا و تنیس روی میز برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: این مسابقات در چهار سالن و مکان ورزشی شامل: مجموعه ورزشی حافظیه، شوریده، استخرانقلاب و مجموعه ورزشی شهدا در کلان شهر شیراز برگزار خواهد شد.


معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: این مسابقات در راستای گرامیداشت شهدای خدمت و دومین کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس برگزار خواهد شد.


رژه دانش آموزان ورزشکار، اجرای گروه آیینی سنج و دمام، تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار، اجرای نمایش شعبده بازی، اجرای سرود و ..، از جمله برنامه‌هایی بود که در آیین افتتاحیه برگزار شد.

نظر شما