شناسهٔ خبر: 67775037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین هیات صلح دامپزشکی کشور در گلستان راه‌اندازی شد

گرگان- ایرنا- نخستین هیات صلح دامپزشکی کشور با هدف حل و فصل دعاوی پیش از تشکیل پرونده روز دوشنبه در گرگان آغاز بکار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی دادگستری گلستان، معاون قضایی رییس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان در این آیین گفت: هیات‌های صلح و صلح یاران برای حل و فصل دعاوی پیش از تشکیل پرونده و در مواردی حتی پس از تشکیل پرونده، ورود می‌کنند.

احمد جعفری با بیان این که نخستین راهکار مردم در مواجهه با اختلافات، طرح پرونده در محاکم نباشد، افزود: هیات‌های صلح در کنار شوراهای حل اختلاف بستری برای حل مشکلات مردم به دست خود مردم و به دور از فضای دادگاه است.

وی ادامه داد: اعضای این هیات صلح دامپزشکی چهار نفر شامل سه فرد آگاه به مسائل دامپزشکی و یکی نفر آشنا به مسائل حقوقی است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان، گسترش نهادهای مردمی از جمله ستاد صبر، داوری و میانجیگری برای رفع اختلافات، کاهش ورودی پرونده به محاکم ، کاهش اطاله دادرسی،کاهش هزینه دادرسی و ترغیب اصحاب دعوی به صلح و سازش را از مهم‌ترین اهداف تشکیل هیات‌های صلح استان برشمرد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان نیز با اشاره به گستردگی فعالیت سازمان دامپزشکی و بروز اختلافات مالی و قضایی بین تولید کننده، خریدار و فروشنده، گفت: پیش از این، پرونده‌های مرتبط با دامپزشکی به کارشناس ارجاع و حکم دادگاه برحسب شواهد و نظر کارشناس صادر می‌شد.

علی کاووسی گفت: با راه‌اندازی هیات صلح در دامپزشکی یک گام جلوتر رفته و اعضای این هیات تلاش می‌کنند قبل از تشکیل پرونده و ریشه‌ای شدن اختلافات، رضایت طرفین را جلب کنند.

وی تاکید کرد: اعضا این هیات در مواردی که یکی از طرفین اختلاف بهداشت عمومی جامعه را تهدید کرده باشند ورود نمی‌کنند، چرا که سلامت جامعه خط قرمز ما در دامپزشکی است.

کاووسی گفت: هدف از راه‌اندازی این هیات و همکاری با ستاد صبر مرکز حل اختلاف جلوگیری از تولید و طرح پرونده در محاکم و حل ریشه‌ای اختلافات طرفین است.

براساس گزارش دادگستری گلستان تاکنون پیش از این ۸۰ هیات صلح با کمک ریش سفیدان، معتمدین و متخصصان در این استان به منظور حل و فصل اختلافت مردم تشکیل شده است.

نظر شما