شناسهٔ خبر: 67779326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افتتاح نخستين هيأت صلح دامپزشکي کشور در گلستان

صاحب‌خبر -
افتتاح نخستين هيأت صلح دامپزشکي کشور در گلستان

خبرگزاری آریا- معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان و رئیس شورای حل اختلاف استان از آغاز به کار نخستین هیأت صلح دامپزشکی کشور در مرکز استان گلستان خبر داد.

 

 احمد جعفری، صبح امروز «یکم مرداد ماه 1403» در آیین آغاز به کار هیأت صلح دامپزشکی کشور، اظهار کرد: هیأت‌های صلح و صلح یاران برای حل و فصل دعاوی پیش از تشکیل پرونده و در مواردی حتی پس از تشکیل پرونده، ورود می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم اولین راهکارشان در مواجهه با اختلافات، طرح پرونده در محاکم نباشد، ادامه داد: هیأت‌های صلح در کنار شورا‌های حل اختلاف بستری برای حل مشکلات مردم به دست خود مردم و به دور از فضای دادگاه است.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان با اشاره به اینکه اعضای این هیأت چهار نفر «سه نفر آگاه به مسائل دامپزشکی و یکی از آنان آشنا به مسائل حقوقی» هستند، افزود: گسترش نهاد‌های مردمی از جمله ستاد صبر، داوری و میانجیگری برای رفع اختلافات، کاهش ورودی پرونده به محاکم، کاهش اطاله دادرسی، کاهش هزینه دادرسی و ترغیب اصحاب دعوی به صلح و سازش از اهداف تشکیل هیأت‌های صلح در گلستان است.

«سلامت جامعه» خط قرمز دامپزشکی گلستان

مدیرکل دامپزشکی گلستان نیز با اشاره به گستردگی سازمان دامپزشکی و بروز اختلافات مالی و قضایی بین تولید‌کننده، خریدار و فروشنده، خاطرنشان کرد: طبق روال سابق طبیعتاً چنین پرونده‌هایی به کارشناس ارجاع و حکم دادگاه برحسب شواهد و نظر کارشناس صادر می‌شد.

علی کاووسی، گام رو به جلوی دامپزشکی گلستان در سطح کشور را نقطه عطف این اداره کل دانست و گفت: در حال حاضر ما با افتتاح هیأت صلح یک گام جلوتر هستیم و قبل از تشکیل پرونده و ریشه‌ای شدن اختلافات ورود و رضایت طرفین را جلب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اعضای این هیأت در مواردی که یکی از طرفین اختلاف بهداشت عمومی جامعه را تهدید کرده باشند ورود نمی‌کنند، چرا که سلامت جامعه خط قرمز ما در سازمان دامپزشکی است، تصریح کرد: هیأت صلح دامپزشکی وابسته به محاکم نیست و هدف ما از تشکیل این هیأت و همکاری با ستاد صبر مرکز حل اختلاف جلوگیری از تولید و طرح پرونده در محاکم و حل ریشه‌ای اختلافات طرفین است که به ثواب نزدیک‌تر است.

به گزارش آریا، پیش از این 80 هیأت صلح با کمک ریش سفیدان، معتمدین، متخصصین و دیگر اعضا در استان گلستان به منظور حل و فصل اختلافت مردم تشکیل شده است.

انتهای پیام

نظر شما