شناسهٔ خبر: 67774875 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رای‌الیوم بررسی کرد؛

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چگونه به الحدیده رسیدند؟

ایرنا

روزنامه «رای‌الیوم» در گزارشی به اصرار صهیونیست‌ها مبنی بر عبور جنگنده‌های رژیم اسرائیل از حریم هوایی عربستان برای حمله به یمن و انکار آن از سوی ریاض پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، روزنامه عرب زبان «رای الیوم» با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به یمن و اخبار منتشر شده در رسانه های این رژیم و روایت وزارت دفاع عربستان مبنی بر اجازه ندادن به جنگنده های اسرائیل برای عبور از حریم هوایی خود، نوشت: سخنگوی وزارت دفاع عربستان گفته که اجازه عبور از حریم هوایی خود را به هیچ طرفی نمی‌دهد و این کشور ربطی به حمله انجام شده به الحدیده در غرب یمن ندارد.

این رسانه افزود: به نظر می‌رسد که عربستان با این موضع‌گیری، قصد دارد از ورود به جنگ مجدد با جنبش انصارالله اجتناب کند، به ویژه آنکه این جنبش به همه کشورهای عربی که اجازه عبور جنگنده‌ها را برای بمباران یمن صادر کرده اند، هشدار داده است.

رای الیوم ادامه داد: در مقابل رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که عربستان پیش از حمله به الحدیده در جریان آن قرار گرفته و جنگنده های اسرائیلی با عبور از حریم هوایی این کشور الحدیده را بمباران کرده‌اند. «دورون کادوش» تحلیلگر امور نظامی رادیو ارتش اشغالگر در این زمینه گفت که «جنگنده های اسرائیلی در مسیر حرکت به سمت یمن بخش زیادی از حریم هوایی عربستان را پیمودند».

این رسانه اضافه کرد: همزمان شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که حمله به یمن از سوی اسرائیل انجام شد، اما صد در صد اسرائیلی نبود. اگر هماهنگی با پایگاه های نظامی آمریکا در سواحل عربستان و مصر مشرف به دریای سرخ نبود، این عملیات میسر نبود.

به نوشته رای الیوم، «عبدالله بن عامر» معاون اداره ارشاد اخلاقی نیروهای مسلح یمن در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به یمن گفت: جنگنده های اسرائیلی بدون عبور از حریم هوایی و دریایی عربستان و مصر امکان رسیدن به یمن را نداشتند.

این رسانه در ادامه به وحشت صهیونیست‌ها از واکنش نیروهای مسلح یمن پرداخته و به نقل از کانال۱۴ رژیم صهیونیستی از نشست اضطراری با مشارکت وزیر حمل و نقل این رژیم خبر داده که از بیم حمله انصارالله یمن برگزار شد و به شرکت های حمل و نقل ریلی، بنادر و فرودگاه اعلام کرده که آماده همه سناریوها باشند.

رای الیوم همچنین به واکنش «محمد علی الحوثی» از رهبران انصارالله یمن در شبکه اجتماعی ایکس پرداخت و نوشت که وی « ق ۵» را توییت کرده که برخی از تحلیلگران آن را اعلام آغاز مرحله پنجم عملیات علیه رژیم صهیونیستی تحلیل کرده‌اند.

نظر شما