شناسهٔ خبر: 67774189 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

۴۱ نفر در سال گذشته بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۴۱ نفر در سال گذشته بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که ۵۶ درصد فوتی بر اثر غرق شدگی در استخر‌های خانگی اتفاق افتاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرام صیادی گفت: هفته پیشگیری از غرق شدگی با هدف آموزش و حساس سازی جامعه نسبت به خطر غرق شدگی از یکم لغایت هفتم مرداد ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: غرق شدگی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر افراد ۱ تا ۲۴ سال می‌باشد و کودکان زیر ۵ سال بیشتر در معرض این خطر هستند و نیاز است ضمن آموزش اصول اولیه شنا، در مهد کودک‌ها و مدارس هشدار‌ها و آموزش‌های لازم به کودکان داده شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه با آغاز فصل گرما تمایل به شنا در محل‌های غیر ایمن مانند رودخانه، استخر‌های کشاورزی، کانال‌ها و سد‌ها بیشترمی شود افزود: نیاز است مردم نسبت به خطر جدی غرق شدگی در این محل‌ها آگاهی داشته باشند.
وی افزود: در سال گذشته ۴۱ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را در البرز ازدست دادند که ۷۱ درصد آن‌ها مرد و ۲۹ درصد خانم بوده است و این درحالی است که ۳۷ درصد این امار شامل کودکان زیر ۵ سال و ۴۴ درصد شامل ۱۵ تا ۴۹ سال است. این آمار حاکی از آن است که آموزش به کودکان و مراقبت از آن‌ها بسیار مهم بوده و خانواده‌ها باید این موضوع را جدی بگیرند.

نظر شما