شناسهٔ خبر: 67774489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

۴۱ نفر طی سال گذشته در استان البرز غرق شده اند

کرج- رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به غرق شدگی ۴۱ نفر در سال گذشته در این استان گفت: ۵۶ درصد فوتی بر اثر غرق شدگی در استخرهای خانگی اتفاق افتاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام صیادی گفت: هفته پیشگیری از غرق شدگی با هدف آموزش و حساس سازی جامعه نسبت به خطر غرق شدگی از یکم لغایت هفتم مرداد ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: غرق شدگی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر افراد ۱ تا ۲۴ سال است و کودکان زیر ۵ سال بیشتر در معرض این خطر هستند و نیاز است ضمن آموزش اصول اولیه شنا، در مهد کودک‌ها و مدارس هشدارها و آموزش‌های لازم به کودکان داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه با آغاز فصل گرما تمایل به شنا در محل‌های غیر ایمن مانند رودخانه، استخرهای کشاورزی، کانال‌ها و سدها بیشترمی شود، افزود: نیاز است مردم نسبت به خطر جدی غرق شدگی در این محل‌ها آگاهی داشته باشند.

وی افزود: در سال گذشته ۴۱ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را در البرز ازدست دادند که ۷۱ درصد آنها مرد و ۲۹ درصد خانم بوده است و این در حالی است که ۳۷ درصد این آمار شامل کودکان زیر ۵ سال و ۴۴ درصد شامل ۱۵ تا ۴۹ سال است. این آمار حاکی از آن است که آموزش به کودکان و مراقبت از آنها بسیار مهم بوده و خانواده‌ها باید این موضوع را جدی بگیرند.

صیادی تاکید کرد: استخرهای خانگی حتماً باید دارای حفاظ و نرده باشد چرا که در سال گذشته ۵۶ درصد فوتی بر اثر غرق شدگی در استخرهای خانگی اتفاق افتاده است.

وی ضمن تاکید بر همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها بر آموزش، اطلاع رسانی گسترده نسبت به خطر غرق شدگی بیان کرد: خطر غرق شدگی برای همه افراد وجود دارد حتی کسانی که از نظر فن شنا ماهر هستند و نیاز است به توصیه‌های ایمنی در این خصوص به ویژه در مناطق ممنوعه شنا توجه شود.

نظر شما