شناسهٔ خبر: 67773854 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور استاندار و مسئولان وزارت ورزش؛

قهرمانان تهرانی اعزامی به المپیک تجلیل شدند

تهران بزرگ - ایرنا - مراسم تجلیل و بدرقه ورزشکاران تهرانی اعزامی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با حضور مسئولان استانداری تهران و وزارت ورزش و جوانان و خانواده‌های قهرمانان در هتل ارم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا فخاری استاندار تهران در مراسم تجلیل و بدرقه ورزشکاران تهرانی اعزامی به بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: جامعه ورزش خاصه قهرمانان، پهلوانان، ورزشکاران و نام‌آوران رشته‌های مختلف به تعبیری جایگاه مرجعیت اجتماعی پیدا می‌کنند. این مرجعیت محل رجوع دیگران می‌شود که الگوهای رفتاری خود را از ورزشکاران می‌گیرند و حب آن‌ها در دل جامعه می‌نشیند.

وی افزود: یک ورزشکار می‌تواند به‌عنوان یک ناجی اجتماعی، نقش‌آفرینی کند. توصیه من به ورزشکاران عزیز این است که در این موقعیت اجتماعی قدر خود را بدانند، چرا که تک‌تک شما در دل مردم عزیزمان جای دارید، چه المپیکی باشید، چه غیر المپیکی.

قهرمانان تهرانی اعزامی به المپیک مورد تجلیل قرار گرفتند

فخاری تاکید کرد: رعایت اخلاق، حدود و رعایت حق پدر و مادر و مردم و جامعه، جزو موضوعاتی است که یک ورزشکار باید به آن توجه ویژه کند و توصیه می‌کنم خود را فراتر از یک ورزشکار حرفه‌ای و قهرمان ملی بدانید، شما سفیر جمهوری اسلامی هستید با همه این ویژگی‌ها؛ تمدن، اخلاق، ادب و بزرگ‌ترین ثروت که خانواده است و شما ثروت‌مندترین فردی هستید که می‌توانید برای کشورتان و برای مردم‌تان باعث افتخار شوید.

همچنین کرمعلی ایرجی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان تهران گزارشی از روز آماده سازی ملی پوشان پایتخت ارائه داد و گفت: برگزاری مسابقات المپیاد استعدادهای برتر استان تهران از نقاط قوت اداره‌کل ورزش و جوانان استان در دوره جدید بود و هم چنین دلیل کسب سهمیه المپیک و تنوع رشته های المپیکی در استان تهران است که این مهم بیش‌از استان‌های دیگر مشهود بوده است.

وی افزود: تلاش مدیرکل محترم در مدیریت اداره‌کل و تلاش ایشان درجهت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و در این خصوص شخص استاندار تهران به‌دلیل دل‌مشغولی‌های ایشان نسبت‌به ورزش، این مهم را از اولویت‌های استانداری قرار داده‌اند.

به گفته‌ ایرجی جلسه بدرقه ورزشکاران در راستای قدرشناسی از مجموعه ورزش استان، از قهرمانان و به‌خصوص خانواده قهرمانان و نقش بی‌بدیل آن‌ها در این موفقیت بزرگ بوده‌است.

قهرمانان تهرانی اعزامی به المپیک مورد تجلیل قرار گرفتند

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: انتظار تهران سهم بیشتری در المپیک های آینده است، اما در رشته های انفرادی رشد خوبی داشته ایم و به آینده بسیار امیدوار هستیم.

همچنین مریم کاظمی‌پور معاون وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: المپیک امسال در فرانسه است و ویژگی‌های سیاسی خاصی وجود دارد. ۴۰ ورزشکار جوان ما در سخت‌ترین رویدادها حاضر شدند و سهمیه گرفتند. ۱۴ ورزشکار ما که برای غیر از ایران هستند، فقط دو نفرشان سهمیه گرفتند و سایرین با وایلد کارت شرکت می‌کنند. این یک جریان سیاسی است و البته ورزشکاران ما نگران نباشند، چون رقیبان خود را بارها شکست داده‌اند. می‌خواهند با این کار سیاه‌نمایی کنند تا اجر تلاش ورزشکاران ما را پایین بیاورند.

وی ادامه داد: ما شاهد جوان‌گرایی در ورزش ایران هستیم که نمونه آنها را در کشتی، تکواندو و ... شاهد هستیم. دو تیم والیبال و بسکتبال هم به دلیل همین جوانگرایی در المپیک حاضر نشدند و البته مدیران‌شان در حال برنامه‌ریزی و تلاش برای دوره آینده هستند. کاروان ما رویدادهای بزرگی را تجربه کرده است و شادی همه این افتخارآفرینی‌ها را به روح رئیس جمهور شهید تقدیم می‌کنیم و امیدواریم که روح او شاد شود، چون شاهد بودم که چقدر نگران قشر جوان و ورزشکاران بود.

قهرمانان تهرانی اعزامی به المپیک مورد تجلیل قرار گرفتند

همچنین علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: پشت موفقیت ورزشکاران عوامل زیادی دخیل هستند که یکی از آنها مربیان است و از همه مهمتر خانواده‌ها هستند. سعی کردیم این مراسم را با حضور خانواده‌ها برگزار کنیم تا تجلیلی نیز از خانواده ورزشکاران داشته باشیم.

وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در المپیک پاریس بیشترین رکورد را از نظر حضور ورزشکاران نسبت به ادوار قبل دارد و یک چهارم اعضای کاروان متعلق به استان تهران است. وقتی در این سمت قرار گرفتم، گفتم اولین چشم‌انداز ما المپیک پاریس خواهد بود که امروز خوشحالم به این چشم‌انداز رسیدیم. همچنین کل صد درصد سهمیه تکواندو بانوان مربوط به تهران است و این نشان از ظرفیت بالای این استان دارد.

جوادی خاطر نشان کرد: خیلی قصور در حق ورزشکاران خود داریم. ما باید طوری کار کنیم تا افتخارات‌مان که شهدا و قهرمانان هستند در محافل شناخته شوند. من دست تمام ورزشکاران را می‌بوسم که می‌گویند برای اهتزاز پرچم کشورمان تلاش خواهیم کرد. وقتی پرچم کشور به اهتزاز در می‌آید تمام کسانی که در صحنه حضور دارند به احترام پرچم کشورمان بلند می‌شوند، در حقیقت ورزشکاران سربازانی هستند که در عرصه ورزش به نحو احسن کار خود را انجام می‌دهند. با وجود اینکه استان تهران از نظر سرانه ورزشی محروم‌ترین استان است، اما امروز ورزش استان تهران در قله است و بابت این موضوع خوشحالم.

قهرمانان تهرانی اعزامی به المپیک مورد تجلیل قرار گرفتند

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از ملی پوشان اعزامی استان تهران به بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ علی پاکدامن(شمشیربازی)، امیرعلی آذرپیرا(کشتی)، یونس امامی(کشتی)، علی داوودی(وزنه برداری)، شرمینه چهل امیرانی(تیراندازی)، ناهید کیانی(تکواندو)، مبینا نعمت زاده(تکواندو)، ندا شهسواری(تنیس روی میز) و سامیار عبدلی(شنا) و خانواده ورزشکارانی که در مراسم حضور نداشتند، قرائت دعای بدرقه انجام شد و ورزشکاران با توسل به ثامن الحجج امام رضا(ع) و بوسیدن پرچم بارگاه شمس الشموس امام هشتم شیعیان، در فضایی معنوی بدرقه شدند.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۵ تا ۲۱ مرداد و مسابقات پارالمپیک هم از ۷ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

نظر شما