شناسهٔ خبر: 67768463 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تجلیل و بدرقه المپین‌های استان تهران

مراسم تجلیل و بدرقه ورزشکاران اعزامی از استان تهران به بازی‌های المپیک پاریس با حضور مسئولان ورزشی و سیاسی پایتخت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مراسم تجلیل و بدرقه ورزشکاران تهرانی اعزامی به بازی‌های المپیک 2024 پاریس عصر امروز (یکشنبه) برگزار شد.

در این مراسم علیرضا فخاری استاندار تهران، جوهری معاون استاندار، مریم کاظمی‌پور معاون وزیر ورزش و جوانان، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، آندرانیک تیموریان مربی تیم ملی فوتبال کشورمان، معاونان و مدیران ستادی اداره کل و خانواده‌های قهرمانان حضور داشتند.

علی پاکدامن (شمشیربازی)، امیرعلی آذرپیرا (کشتی)، یونس امامی (کشتی)، علی داوودی (وزنه‌برداری)، شرمینه چهل امیرانی (تیراندازی)، ناهید کیانی (تکواندو)، مبینا نعمت‌زاده (تکواندو)، ندا شهسواری (تنیس روی میز) و سامیار عبدلی(شنا) المپین‌های استان تهران در بازی‌های المپیک هستند که در مراسم امروز پاکدامن، شهسواری، عبدلی، داوودی و چهل امیرانی حضور نداشتند و خانواده‌های آنها میهمان این مراسم بودند.

مریم کاظمی‌پور معاون وزیر ورزش و جوانان در مراسم امروز گفت: المپیک امسال در فرانسه است و ویژگی‌های سیاسی خاصی وجود دارد. 40 ورزشکار جوان ما در سخت‌ترین رویدادها حاضر شدند و سهمیه گرفتند. 14 ورزشکار ما که برای غیر از ایران هستند، فقط دو نفرشان سهمیه گرفتند و سایرین با وایلد کارت شرکت می‌کنند. این یک جریان سیاسی است و البته ورزشکاران ما نگران نباشند، چون رقیبان خود را بارها شکست داده‌اند. می‌خواهند با این کار سیاه‌نمایی کنند تا اجر تلاش ورزشکاران ما را پایین بیاورند.

وی ادامه داد: ما شاهد جوان‌گرایی در ورزش ایران هستیم که نمونه آنها را در کشتی، تکواندو و ... شاهد هستیم. دو تیم والیبال و بسکتبال هم به دلیل همین جوانگرایی در المپیک حاضر نشدند و البته مدیران‌شان در حال برنامه‌ریزی و تلاش برای دوره آینده هستند. کاروان ما رویدادهای بزرگی را تجربه کرده است و شادی همه این افتخارآفرینی‌ها را به روح رئیس جمهور شهید تقدیم می‌کنیم و امیدواریم که روح او شاد شود، چون شاهد بودم که چقدر نگران قشر جوان و ورزشکاران بود.

همچنین علی جوادی در این مراسم اظهار داشت: پشت موفقیت ورزشکاران عوامل زیادی دخیل هستند که یکی از آنها مربیان است و از همه مهمتر خانواده‌ها هستند. سعی کردیم این مراسم را با حضور خانواده‌ها برگزار کنیم تا تجلیلی نیز از خانواده ورزشکاران داشته باشیم.

وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در المپیک پاریس بیشترین رکورد را از نظر حضور ورزشکاران نسبت به ادوار قبل دارد و یک چهارم اعضای کاروان متعلق به استان تهران است. وقتی در این سمت قرار گرفتم، گفتم اولین چشم‌انداز ما المپیک پاریس خواهد بود که امروز خوشحالم به این چشم‌انداز رسیدیم. همچنین کل صد درصد سهمیه تکواندو بانوان مربوط به تهران است و این نشان از ظرفیت بالای این استان دارد.

جوادی خاطر نشان کرد: خیلی قصور در حق ورزشکاران خود داریم. ما باید طوری کار کنیم تا افتخارات‌مان که شهدا و قهرمانان هستند در محافل شناخته شوند. من دست تمام ورزشکاران را می‌بوسم که می‌گویند برای اهتزاز پرچم کشورمان تلاش خواهیم کرد. وقتی پرچم کشور به اهتزاز در می‌آید تمام کسانی که در صحنه حضور دارند به احترام پرچم کشورمان بلند می‌شوند، در حقیقت ورزشکاران سربازانی هستند که در عرصه ورزش به نحو احسن کار خود را انجام می‌دهند. با وجود اینکه استان تهران از نظر سرانه ورزشی محروم‌ترین استان است، اما امروز ورزش استان تهران در قله است و بابت این موضوع خوشحالم.

کرمعلی ایرجی معاون توسعه امور ورزش اداره کل هم در این مراسم عنوان کرد: جلسه بدرقه ورزشکاران در راستای قدرشناسی از مجموعه ورزش استان، از قهرمانان و به‌خصوص خانواده قهرمانان و نقش بی‌بدیل آنها در این موفقیت بزرگ بوده‌است. انتظار تهران سهم بیشتری در المپیک های آینده است، اما در رشته‌های انفرادی رشد خوبی داشته‌ایم و به آینده بسیار امیدوار هستیم.

در بخش پایانی مراسم از المپین‌ها و خانواده‌های آنها با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما