شناسهٔ خبر: 67770919 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

از واکنش تند پیشکسوت پرسپولیس علیه بیرانوند تا شعبه دوم خواندن تراکتور و بادیگارد داشتن بازیکنان!/ فنونی‌زاده: رضاییان در استقلال هم می‌درخشد

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تهران گفت: رامین رضاییان مدافعی است که گل می‌زند و پاس گل می‌دهد و به نظر من چنین مدافعی در دنیای فوتبال کم‌تر پیدا می‌شود.

صاحب‌خبر -

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه رامین رضاییان از نظر فنی بسیار خوب است و در این حیطه نمی‌شود به او ایرادی وارد کرد، اظهار داشت: او در برگشت به عقب مشکل دارد و بیش از این‌که در فاز تدافعی خوب باشد در بخش هجومی به شدت کلیدی و زهردار است و به نظرم در "وینگربک" عملکرد خیلی بهتری از خود می‌تواند به نمایش بگذارد، ضمن اینکه سنش هم بالا رفته و در امر گلزنی و ضربات ایستگاهی نیز مهارت خوبی دارد.

رضاییان در فاز هجومی زهردار، اما در فاز تدافعی ضعیف است

وی با بیان اینکه سپاهان هر گلی که می‌خورد، رضاییان در آن موثر بود، افزود: رامین واقعاً بر ضعف عملکرد تدافعی تیم سپاهان تأثیر می‌گذاشت، اما در نیمه دوم که به سمت هجومی شدن می‌رفتند به شدت عملکرد بهتری داشت و گل می‌زد و پاس گل می‌داد. به نظر من چنین مدافعی در دنیای فوتبال کم‌تر پیدا می‌شود و از نمونه‌های خارجی آن می‌توان دنی آلوز و روبرتو کارلوس را مثال زد.

فنونی‌زاده تصریح کرد: رامین رضاییان پاس گل‌های خوبی هم می‌دهد و به نظر من در ترکیب ۲-۵-۳ تأثیر بسیار بیش‌تری خواهد داشت. در تیم ملی هم امیر قلعه‌نویی می‌تواند از وی در وینگر چپ هم استفاده کند، اما باتوجه به تراکم بازیکن خوب در این پست، شرایط استفاده از او در پست دومش به مراتب سخت‌تر است.

رضاییان ادعای پرسپولیسی و متمول بودن داشت، اما به خاطر پول به استقلال رفت

وی در رابطه با آینده رضاییان در استقلال ادامه داد: قطعاً در استقلال نیز همانند پرسپولیس می‌تواند موفق باشد و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم گرچه این نوع انتقال میان تیم‌هایی هم‌چون استقلال و پرسپولیس را نمی‌پسندم و اعتقاد دارم بازیکنان باید نسبت به این باشگاه‌ها، عرق و تعصب خاص خودشان را داشته باشند، اما به هر حال لازم است در صورت پیوستن به تیم رقیب، حرمت‌ها را حفظ کنند و مثل برخی بازیکنان رو به هوچی‌گری نیاورند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس هم‌چنین عنوان کرد: متأسفانه رامین رضاییان چند ماه گذشته در صحبت‌های خودش و پدرش بارها بر این موضوع تاکید کرد که هیچ عامل مالی نمی‌تواند باعث شود وی به استقلال برود و تأکید داشت از نظر مالی در وضعیت بسیار خوبی هستند و پرسپولیسی تیر است و نیازی به این ‌پول‌ها ندارند و تعصب و احترام به هواداران از همه چیز برای وی مهم‌تر است، اما در عمل شاهد بودیم این اتفاق رخ نداد و خلاف صحبت خودش عمل کرد و به استقلال پیوست.

فروش خارجی‌ها برای پرسپولیس، سودآور و حرفه‌ای است و باعث جذب بازیکن می‌شود

وی با بیان اینکه بازیکنان مختلفی که امسال یا سال‌های گذشته رفته‌اند برای تیم پرسپولیس زحمت کشیدند و مهم نیست اکنون در کجا هستند، گفت: مصاحبه‌ای از یک بازیکن دیدم که ترجیح می‌دهم نام وی را نگویم! این بازیکن ادعا می‌کرد پرسپولیس با ما این جام‌ها را آورده است و اکنون کار سختی دارد زیرا دیگر بدون ما نمی‌تواند قهرمان شود. مگر پرسپولیس با حضور ۵ ساله شما در تیم زنده مانده یا این همه جام در چند دهه کسب کرده که نیازمند حضور همیشگی شما باشد؟ این حرف‌ها مسخره است.

فنونی‌زاده با تأکید بر اینکه بازیکنان باید مانند محمد انصاری و دیگر متعصبان پرسپولیس با خاطره خوش از فوتبال یا پرسپولیس خداحافظی کنند، بیان کرد: باید پوشیدن پیراهن پرسپولیس برای بازیکنان به اندازه ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته باشد زیرا به واسطه آن خیلی‌ها به تیم ملی و خارج از کشور رسیده‌اند. بشار رسن و حتی خیلی از خارجی‌ها برای باشگاه زحمت کشیدند، اما رفتند و این موضوع برای بازیکنان خارجی یک موضوع طبیعی است. اورونوف هم فروشش در آینده ممکن است حاصل سود فراوان باشد و در نهایت همه آن‌ها حرفه‌ای عمل می‌کنند و با نهایت احترام می‌روند.

بازیکنان امروزی انتظاراتی عجیب هم‌چون داشتن بادیگارد دارند!

وی اضافه کرد: اما اکنون شاهد هستیم بازیکن می‌آید بیانیه می‌دهد و می‌گوید باید پول زیاد به من بدهید و بادیگارد در اختیارم بگذارید و به من احترام بگذارید؛ از این صحبت‌های عجیب و غریب که باورنکردنی است!

فنونی‌زاده در پاسخ به اظهارات جنجالی علیرضا بیرانوند در ماه گذشته علیه پیشکسوتان پرسپولیس، تصریح کرد: من در آن موقع جواب حرف‌های این آقا را دادم. کدام پیشکسوت پول گرفته تا علیه تو صحبت کند؟ پیشکسوتان پرسپولیس ۱۰۰ برابرِ او از نظر فنی بهتر هستند، اما متأسفانه الان همه خانه‌نشین هستند و این آقا روی بورس است. متأسفانه من و هم‌دوره‌های من در دهه شصت را از فوتبال دور کرده‌اند و حتی نمی‌گذارند مربی تیم‌های پایه باشگاه شویم و هیچکس هم به دنبال این نیست که اندک احترامی به پیشکسوتان بگذارد. ما هم در باشگاه فعالیت کنیم آن وقت این آقا می‌آید و این صحبت‌ها را مطرح می‌کند.

بعد از آبدارچی، بدترین پُست مربی تیم پایه است!

وی ادامه داد: به نظر من بدترین پست در فوتبال بعد از آبدارچی، مربی شدن در تیم‌های پایه و آکادمی پرسپولیس است، اما این را هم از ما دریغ کرده‌اند و ما هیچ سود یا استفاده‌ای از باشگاه نبرده‌ایم. علاوه بر آن خیلی وقت‌ها از طلب‌های ناچیزمان هم گذشته‌ایم و جای خجالت دارد که بیرانوند این‌گونه در رابطه با پیشکسوتان دلسوز پرسپولیس صحبت کرده است.

وی در رابطه با شرایط آکادمی باشگاه پرسپولیس تهران گفت: وقتی یک رئیس برای آکادمی می‌آورند که دو سال بیش‌تر در پرسپولیس نبوده و بیش‌تر دوران بازی‌اش در یک باشگاه دیگر بوده، نشان می‌دهند یا نیازی به ما ندارند یا ما را اصلاً قبول ندارند! در صورتی که من بیش از ۱۰ سال پیراهن این باشگاه را بر تن کردم و هر چه در توانم بود برای پرسپولیس گذاشتم. الان پنجعلی و سایر پیشکسوتان که اسامی‌شان زیاد است که نام ببرم کجای این باشگاه هستند؟

فنونی‌زاده مطرح کرد: خدا بیامرزد آقای کاشانی را! هر وقت می‌رفتیم پولمان را از باشگاه بگیریم به من میگفت "مورتی" طلبت را ببخش! باورتان نمی‌شود، اما سر مبالغ ناچیز هم با ما صحبت می‌کردند و ما هم به خاطر عشق و علاقمان به پرسپولیس با کمال میل و علی‌رغم مشکلات مالی که داشتیم، جانانه قبول می‌کردیم.

درباره موضوع قلعه‌نویی و بیرانوند مصاحبه اشتباه از من پخش شد

وی در واکنش به انتشار مصاحبه‌ای از او پیرامون شایعه واسطه شدن سرمربی تیم ملی برای حل مشکل محرومیت احتمالی بیرانوند، تصریح کرد: متأسفانه صحبت‌های من در رابطه با بیرانوند و قلعه‌نویی را معکوس انعکاس دادند. من گفتم اگر این‌طور باشد قلعه‌نویی کار اشتباهی کرده که اصلاً این کار را نکرده و من گفتم اگر! در ضمن بیرانوند ۳ نفر از بهترین مدافعان تیم ملی و پرسپولیس را جلوی دروازه خود داشته و اگر کلین‌شیتی در پرسپولیس و تیم ملی ثبت کرده به واسطه آن‌ها بوده. درست شدن این حاشیه‌ها برای پرسپولیس یا حتی قلعه‌نویی درست نیست. متأسفانه بیرانوند بد مسیری را می‌رود و باید روی افکار و رفتارش تجدید نظر کند زیرا از نظر فنی هم بسیار ضعیف شده برخلاف گذشته که دروازه‌بان خوبی بود و الان فقط حاشیه دارد.

تراکتور شعبه دوم پرسپولیس شده!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تأکید کرد: من امیدوارم پرسپولیسی‌هایی که به تراکتور رفتند در آن تیم موفق باشند و باید بگویم شعبه دوم پرسپولیس را در تراکتور تأسیس کرده‌اند و می‌شود گفت پرسپولیس در تمام تیم‌ها نماینده دارد! من خودم چون آذری هستم تیم دومم تراکتور است و امیدوارم این تیم در فصل جدید لیگ برتر که قطع به یقین بهترین فصل تاریخ لیگ برتر خواهد شد، موفق باشد. این فصل تیم‌ها عملکرد خوبی در بازار نقل و انتقالاتی داشتند و می‌توان گفت دیگر مثل گذشته نیست که فاصله ۲ تیم با بقیه خیلی زیاد باشد. الان ۶ تیم می‌توانند شانس قهرمانی داشته باشند و از نظر من لیگ بسیار جذابی را در پیش خواهیم داشت کما اینکه به جام جهانی هم نزدیک می‌شویم و بازیکنان دوست دارند از همین ابتدا در اردوها و ترکیب تیم ملی و بازی‌های ایران قرار بگیرند.

بازیکنان خروجی پرسپولیس وقتی بروند تازه می‌فهمند کجا بوده‌اند و افت می‌کنند

فنونی‌زاده مطرح کرد: من امیدوارم بازیکنانی که از پرسپولیس به تراکتور رفتند در تیم ملی هم موفق باشند زیرا اعتقاد دارم موفقیتشان به خاطر پرسپولیس بوده است. اکنون خیلی از مشتاقان فوتبال منتظرند ببینند این بازیکنان بعد از جدایی و افزایش سن و کاهش کیفیت دیگر جایی در تیم ملی دارند یا نه!؟ در هر صورت امیدوارم این اتفاق نیفتد، اما احتمال بسیار زیاد حضور در تیم ملی را از دست بدهند و تازه بفهمند پرسپولیس کجا بوده! توانایی‌های بسیاری از بازیکنان با شور و اشتیاق هواداران بیش‌تر می‌شد و هوادار نقش موثری در پیشرفت بازیکنان پرسپولیس دارند.

تیم‌های ایرانی در لیگ نخبگان آسیا مغلوب عربستانی‌ها و شرقی‌ها می‌شوند!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پایان خاطرنشان کرد: پرسپولیس به نظر من هم‌چنان مدعی قهرمانی است و با جذاب تر شدن لیگ، تیم ملی ما نیز پیشرفت خواهد کرد. متأسفانه باید بگویم عربستانی‌ها هزینه‌های زیادی برای فوتبالشان کرده‌اند و قطعاً تیم‌های ایرانی در لیگ نخبگان آسیا موفق نخواهند شد؛ در نهایت یا عربستانی‌ها یا تیمی از شرق آسیا موفق به کسب عنوان قهرمانی این تورنمنت می‌شود. امیدوارم رضا درویش که تا الان عملکرد بدی نداشته است، بازیکنان قوی‌تری جذب کند تا به آسیا هم نیم‌نگاهی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما