شناسهٔ خبر: 67773819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تحلیلگران مصری: حمله به «الحدیده» منطقه را در آستانه جنگ قرار می‌دهد

تحلیلگران و کارشناسان نظامی مصری با موضع گیری در مقابل حمله رژیم صهیونیستی به یمن اعلام کردند که این اقدام، منطقه را در آستانه جنگی قرار می دهد که همه کشورها باید آمادگی آن را داشته باشند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: «احمد السید النجار» رئیس سابق شورای مدیریت روزنامه «الاهرام» مصر گفت: حمله دشمن صهیونیستی به یمن، جنایت جدیدی است که از سوی دیوانگان و متجاوزان سرزده و تجسمی از جنون کسانی است که ادعای پوشالی خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به جای توقف جنگ غزه علیه ملت فلسطین، رژیم جنایتکار کودک کش به جنایت جدیدی روی آورده که درگیری را در منطقه تشدید و آن را در آستانه جنگی قرار می دهد که همه کشورهای منطقه باید آماده آن باشند.

النجار تاکید کرد: همبستگی کامل خود را با یمن قهرمان و ملت بزرگ آن ابراز می‌دارم.

از سوی دیگر، «سمیر فرج» سرلشکر بازنشسته مصری و کارشناس امور راهبردی گفت: بزرگترین ضربه ای که اسرائیل طی ۹ ماه گذشته متحمل شده، ضربه پهپادی اخیر است. این پهپاد دو هزار کیلومتر را طی یکساعت به همراه ۵۰ کیلو مواد منفجره طی کرد.

وی افزود: این حادثه ای بی سابقه و غافلگیرکننده برای اسرائیل بود و صدای آژیری هم شنیده نشد. این حمله پهپادی بار دیگر شکست نظریه ارتش شکست ناپذیر را اثبات کرد.

فرج با طرح این سوال که سامانه دفاع هوایی و رادارها و موشکها و جنگنده های اسرائیل کجا بودند، ادامه داد: آنچه رخ داد، اختلال بزرگ در ارتش اسرائیل بود. جنگ کنونی ضعف بزرگ این ارتش را آشکار کرد. هدف قرار گرفتن تل آویو از سوی پهپاد یمنی، نقطه سیاهی در تاریخ ارتش اسرائیل خواهد ماند.

به گفته وی، تحولات اخیر ثابت کرد که بدون تردید ارتش اسرائیل شکست خورده است.

این سرلشکر بازنشسته مصری تصریح کرد: اسرائیل با جنگنده های اف ۳۵، ۱۰ هدف را در الحدیده بمباران کرد که خطرناکترین آن مخازن نفت، نیروگاه برق الحدیده و مرکز پلیس بود.

سرلشکر فرج گفت: اگر اسرائیل کل الحدیده را بمباران می کرد، تبعات خطرناک سیاسی، نظامی و اقتصادی برای یمن به همراه داشت.

این کارشناس مصری ادامه داد: مصر بیشترین زیان کننده از جنگ کنونی در غزه است، به طوری که کانال سوئز نیمی از درآمد خود را به دلیل این جنگ از دست داده است.

وی درباره واکنش یمن به حمله رژیم صهیونیستی به الحدیده نیز گفت: انصارالله یمن واکنش نشان خواهد داد. در افتادن با انصارالله یمن به نفع اسرائیل نیست، زیرا علاوه بر توان تاثیرگذاری بر منطقه، موشکهایی در اختیار دارد که توان رسیدن به منابع نفتی در منطقه را داراست.

به گزارش ایرنا، جنگنده های رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه نقاطی در بندر الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند. وزارت بهداشت دولت قانونی یمن، روز یکشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که شمار قربانیان تجاوز اسرائیل به استان الحدیده به ۶ شهید، ۳ مفقود و ۸۳ زخمی افزایش یافته است.

در همین راستا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که پاسخ به این جنایت قطعی، بزرگ و برای صهیونیست‌ها دردآور خواهد بود.

نظر شما