شناسهٔ خبر: 67777786 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورود محموله جدید سلاح‌های آمریکا به تل‌آویو همزمان با سفر نتانیاهو به واشنگتن

تهران - ایرنا - رسانه های رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه از ورود محموله جدیدی از سلاح های آمریکایی به تل آویو همزمان با عزیمت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به آمریکا برای دیدار با رئیس جمهوری این کشور و سخنرانی در کنگره خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، صبح امروز یک هواپیمای باربری آمریکایی حامل سلاح و مهمات وارد سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد.

به گفته این شبکه، ورود هواپیمای باربری حامل تسلیحاتی آمریکایی همزمان با عزیمت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن صورت گرفت.

دولت آمریکا از آغاز جنگ ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به پشتیبانی و حمایت همه جانبه تسلیحاتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی از این رژیم اقدام کرده است. در همین راستا، تاکنون محموله های سلاح زیادی از جمله بمب های سنگین چند طنی وارد سرزمین های اشغالی شده و در حملات به مناطق مسکونی نوار غزه استفاده شده است. در اثر ریخته شدن این بمب ها روی نوار غزه، هزاران شهروند فلسطینی شهید یا زخمی شده اند.

در همین زمینه، اردیبهشت سالجاری وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بطور علنی اعلام کرد که از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ برابر با ۱۵ مهر ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۵۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری M۷۹۵ به سرزمین های اشغالی فلسطین ارسال کرده است. این گلوله‌های بزرگ در واحدهای توپخانه «هویتزر» استفاده می‌شوند.

وزارت دفاع آمریکا همچنین گفته بود در طی این مدت، ۳۰ هزار چاشنی M۴ برای هویتزر و همچنین هزاران گلوله توپ و گلوله تانک تحویل رژیم صهیونیستی داده است.

نتانیاهو سوم تیرماه با اعلام مخالفت مجدد خود با توقف جنگ علیه نوار غزه، خواستار دریافت سلاح بیشتری از آمریکا برای تداوم قتل عام و نسل کشی در منطقه شده بود. او در جلسه کابینه خود با انتقاد از آنچه آن را کُندی کمک تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی خوانده بود، گفته بود که از حدود چهار ماه قبل ارسال تسلیحات از آمریکا به تل آویو کاهش قابل توجهی یافته است.

او افزوده بود: در طول هفته‌ها از دوستان آمریکایی‌ خود خواستیم که روند بارگیری [تسلیحات برای رژیم اسرائیل] را تسریع کنند و با توجه به آنچه اخیرا شنیدم، معتقدم که موضوع سلاح های آمریکایی در آینده نزدیک حل خواهد شد.

ارسال محموله جدید تسلیحات آمریکایی به سرزمین های اشغالی برای استفاده ارتش رژیم صهیونیستی جهت ادامه عملیات نسل کشی فلسطینیان در حالی انجام شد که پیشتر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در پی حمله رژیم اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی و گزارش ها مبنی بر استفاده از سلاح های آمریکایی در این حمله، مدعی شده بود: مشخص نیست از سلاح‌های آمریکایی در حملات رفح استفاده شده است.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا جنگی را علیه مردم غزه به راه انداخته است که تاکنون منجر به شهادت ۳۸ هزار و ۹۸۳ فلسطینی و مجروح شدن ۸۹ هزار و ۷۲۷ نفر دیگر و مفقود شدن بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم نوار غزه که بیشتر آنها کودک و زن هستند شده است.

به رغم صدور قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ علیه ساکنان نوار غزه و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری برای پایان دادن به حمله به شهر رفح در جنوب این منطقه و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی جمعی و بهبود وضعیت بد انسانی در نوار غزه، تل آویو به جنگ علیه ساکنان این منطقه ادامه می دهد.

نظر شما