شناسهٔ خبر: 67773526 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

گرما در استان تهران تداوم دارد / لزوم مدیریت بهینه مصرف آب و برق

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد تداوم هوای گرم در این استان خبر داد و گفت: توصیه مدیریت بحران به مردم این است که مصرف حامل‌های انرژی (آب و برق) را مدیریت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدی‌مهر امروز _دوشنبه یکم مرداد_ در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر تداوم ماندگاری توده گرم هوا در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی این گرما تا روز، جمعه پنجم مرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه منطقه اثر این تداوم گرما تمام استان تهران به‌ویژه مناطق مرکزی، جنوبی و غربی استان پیش‌بینی شده است، افزود: از مردم درخواست می‌شود، مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی به ویژه آب و برق را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به لزوم مدیریت بهینه مصرف آب گفت: با توجه به معضل کمبود و تنش آب از مردم درخواست می‌کنم، نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند، همچنین ضروری است که مصرف آب در بخش‌های مختلف از جمله استفاده در کشاورزی، آبیاری فضای سبز و صنعت مدیریت و مصارف غیرضروری حذف شود.

یزدی‌مهر بهینه‌سازی مصرف را از وظایف و مسئولیت‌های تمام افراد جامعه دانست و تصریح کرد: با آموزش و فرهنگ‌سازی چگونگی بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف آب و برق به مردم، به‌ویژه در فصول گرم سال، می‌توانیم تحقق این موضوع را در تمام ارکان جامعه مشاهده کنیم.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف بهینه استفاده از وسایل سرمایشی و تنظیم درجه مناسب کولرها اضافه کرد: با توجه به گرمای شدید هوا و تداوم این شرایط جوی، مدیریت مصرف آب و برق در تمام بخش‌ها توسط شهروندان ضروری است.

نظر شما