شناسهٔ خبر: 67773477 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ژنرال اردنی: تل‌آویو در هدف قرار دادن مراکز نظامی یمن ناکام ماند

تهران- ایرنا- یک ژنرال اردنی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به منطقه غیرنظامی در یمن و اهداف نمایشی این رژیم، از ناتوانی تل آویو در هدف قرار دادن مراکز نظامی این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، «قاصد محمود» سرلشکر بازنشسته و کارشناس امور راهبردی و نظامی اردنی گفت که حمله نیروی هوایی رژیم اسرائیل به یمن دارای اهداف سیاسی و نمایشی و برای مصرف داخلی این رژیم است. این حمله نشان داد که اهداف نظامی واقعی یمن که نیروی هوایی اسرائیل بتواند آن را هدف قرار دهد، وجود نداشته است.

وی افزود: این حمله پس از شوک بزرگی بود که پهپاد یمنی به اسرائیلی ها وارد و در فاصله نزدیک به سفارت آمریکا اصابت کرد. اسرائیل به علت اصابت پهپاد «یافا» به تل آویو به شوک فرو رفت.

این ژنرال اردنی درباره حمله رژیم صهیونیستی به الحدیده اضافه کرد: همانطور که گفته شد، این حمله جنبه روانی و رسانه ای داشت و تاثیری بر انصارالله نداشت، زیرا ارتش آمریکا پیش از اسرائیل در هدف قرار دادن توان نظامی یمنی‌ها شکست خورد.

قاصد محمود تاکید کرد: اسرائیل هدف غیرنظامی با هدف القای دستاورد برای جبهه داخلی برگزید، نیروی هوایی آن توان حمله به زیرساخت های نظامی انصارالله را ندارد، زیرا آنها به خوبی آن را استتار کرده‌اند و بانک اهداف نظامی برای اسرائیل به منظور حمله وجود نداشت.

از سوی دیگر، رای الیوم به نقل از منابع غربی فاش کرد که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» کمک شایانی به رژیم صهیونیستی در جریان حمله به یمن کرده است.

این منابع دیپلماتیک غربی فاش کردند که آمریکا تسهیلات راداری در دریای سرخ را به نفع جنگنده های صهیونیستی فراهم کرده و این جنگنده ها کمک اطلاعاتی از سنتکام دریافت کرده‌اند.

این رسانه نوشت: آمریکایی‌ها به طور رسمی هماهنگی با اسرائیلی‌ها در حمله به یمن را منکر شده‌اند، اما اتاق عملیات غربی در منطقه فاش کرد که ارتش اسرائیل کمک دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا، جنگنده های رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه نقاطی را در بندر الحدیده در غرب یمن بمباران کردند. وزارت بهداشت دولت قانونی یمن، روز یکشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که شمار قربانیان تجاوز اسرائیل به استان الحدیده به ۶ شهید، ۳ مفقود و ۸۳ زخمی افزایش یافته است.

در همین راستا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که پاسخ به این جنایت قطعی، بزرگ و برای صهیونیست‌ها دردآور خواهد بود.

نظر شما