شناسهٔ خبر: 67773019 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها :

دانشگاه‌ها حامی و ناقد دولت جدید خواهند بود

تهران- ایرنا- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دوره سه‌ساله آموزش عالی در دولت سیزدهم را ارزشمند توصیف و در عین حال تاکید کرد: قطعا تغییر دولت‌ها اثری در کاهش رشد علمی در دانشگاه‌ها نخواهد داشت و دانشگاه‌ها هم حامی و هم ناقد دولت جدید خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی امروز (دوشنبه) در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک ارزش تلقی می شود که باید مسیر خدمت به نظام‌ و ملت تداوم یابد و در این رهگذر دلسوزان انقلاب حساسیت بیشتری برای توفیق کشور داشته و دارند و همه باید دعا کنند که در دولت چهاردهم این راه ادامه‌دار باشد.

وی افزود: ما مجموعه ارزشمندی از انسان‌های باتجربه را در آموزش عالی و فضای دانشگاهی داریم که از ذخایر ارزشمند برای کشور و انقلاب هستند و شما استادان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های ملی کشور به شمار می‌روید؛ کسانی که هم اهداف دانشگاه تمدن‌ساز، دانشگاه کارشناس‌پرور، دانشگاه توسعه‌دهنده و دانشگاه مرجعیت‌آفرین را می‌شناسید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به اقدامات ارزشمند در حوزه آموزش عالی در سه سال دولت شهید رئیسی اشاره کرد ‌و گفت: در جریان دانشگاه شما مدیران خدوم‌ ‌و شایسته و پرافتخار دولت شهید رئیسی مدالی دارید، مدال افتخار که در دوره سکان‌داری شهید رئیسی جزو مدیران این شهید بودید که این افتخار به عنوان عمل صالح در نزد خداوند ثبت شود.

رستمی خطاب به روسای دانشگاهها گفت که فرصت و نعمت بزرگ حضور رئیس‌جمهور شهید، فرصت گرانقدری بود که خدا به نظام‌ جمهوری اسلامی ایران عنایت کرد و این گرد و غبارها و ادعاهای سیاسی و چنگ‌اندازی‌ها در هر دوره از رقابت انتخاباتی و رقابت سیاسی به طور طبیعی رخ می‌دهد اما واقعیتی که در میدان رقم خورده، یک اتفاق ارزشمند در تاریخ جمهوری اسلامی است.
وی یادآور شد: شما اکثرا در ابتدای دولت شرایط را می دانستید، رییس جمهور شهید در شرایط بحرانی کشور را تحویل گرفت که وضعیت ذخایر استراتژیک کشور بحرانی بود، در آن زمان اقتصاد دانان مطرح هم نامه ای به رئیس جمهور شهید ارسال و عنوان‌ کردند کشور باید منتطر تورم ۳ رقمی باشد.
رستمی گفت : رئیس جمهور منتخب ما هم‌ گفت از من برنامه نخواهید زیرا کشور برنامه دارد، مانند سیاست ابلاغی رهبری، برنامه هفتم توسعه که افق و مسیر روشن است، دست جریان دانشگاهی نیز برای پیشنهاد و کمک و نقد دولت بازتر و روشن‌تر است.

اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور قرار بود ۲ تا ۴ خرداد در دانشگاه تهران برگزار شود اما درپی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی لغو و به امروز اول مرداد ماه و به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران موکول شد.

نظر شما