شناسهٔ خبر: 67772339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۴ هزار آزمایش کلرسنجی از آب شرب خراسان‌شمالی انجام شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: ۹۴ هزار مورد آزمایش کلرسنجی و نمونه برداری در سه ماهه نخست امسال با هدف اطمینان از سلامت آب شهری و روستایی استان انجام شد.

صاحب‌خبر -

رضا عطایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد هشت هزار و ۵۰۰ مورد کلرسنجی در سطح شهرها و ۸۵ هزار و ۵۰۰ مورد کلرسنجی در سطح روستاهای استان بوده است.

وی افزود: ۱۷ آزمایشگاه در بخش های مختلف وظیفه کنترل کیفیت و بهداشت آب را در استان بر عهده دارند و ۱۳ کارشناس در آزمایشگاه های آب و فاضلاب در رشته های میکروبیولوژی، بیولوژی و شیمی فعالیت می کنند.

عطایی با اشاره به انجام پنج هزار و ۶۰۰ مورد آزمایش برای پایش کیفیت آب شرب در سه ماهه امسال، گفت: از این تعداد، سه هزار و ۶۰۷ مورد آزمایش میکروبی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی یادآور شد: همچنین در این بازه زمانی یکهزار و ۱۸۵ آزمون باکتری های هتروتروف (HPC)، ۶۷۱ آزمون شیمیایی، ۱۳۴ آزمون بیولوژی و ۳۹ آزمون فلزات سنگین انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: آب برای اینکه قابلیت شرب داشته باشد باید ویژگی های آن با استاندارد های ملی فیزیکی و شیمیایی (۱۰۵۳) و همچنین میکروبی (۱۰۱۱) مقایسه شود تا از سلامت آن برای مصرف کنندگان اطمینان کسب کرد.

۳۵۸ هزار و ۲۹۸ مشترک آب و فاضلاب در سطح استان از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما