شناسهٔ خبر: 67775481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

از ابتدای سال جاری محقق شد؛

اختصاص ۱۳.۷ درصد ارزش صادرات کشور به خوزستان / افزایش صادرات به بازار عراق

از ابتدای سال جاری محقق شد؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: ۱۵ درصد ارزش وزنی و ۱۳.۷ درصد ارزش دلاری صادرات کشور طی سه ماهه نخست امسال توسط این استان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از خوزستان، حمیدرضا فلاح در کارگروه صادرات غیرنفتی استان که در استانداری برگزار شد، گفت: طی سه ماهه سال جاری ۵.۷ میلیون تن صادرات به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار از استان انجام شده است که ۳۳ درصد به لحاظ ارزی و ۳۶ درصد به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

فلاح افزود: همچنین در همین مدت ۲.۱ میلیارد دلار واردات کالا انجام شده که به دلیل هدف‌گذاری وزارت صمت در تخصیص ارز و نظام مند شدن تامین مواد اولیه و کالای اساسی باعث افزایش واردات شده است.

وی بیان کرد: خوراک دام، جو و گندم، محصولات کشاورزی و پتروشیمی، مواد معدنی و لوازم خانگی بیشترین حجم کالاهای صادراتی از استان را به خود اختصاص داده است.

فلاح تصریح کرد: تقویت ارتباطات با کشورهای همسایه از جمله عراق باعث شده که صادرات به این کشور بسیار رونق یابد و اگر این روند ادامه یابد به طور حتم بازار عراق را در دست خواهیم گرفت.

دبیر اتاق بازرگانی خرمشهر نیز در ادامه این نشست، گفت: اگر در خوزستان زمینه مهیا گردد و مشکلات سر راه بخش خصوصی برداشته شود بازرگانان استان توانایی صادرات چند برابر بیشتر از این میزان را دارند.

کامران مالکیان با اشاره به مشکلات صادرات خرما، افزود: متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان خرما به دلیل مشکلاتی که در مرزهای استان و بنادر وجود دارد محصولات خود را از مرزهای سایر استان‌ها ارسال می‌کنند.

وی افزود: هیچ برنامه‌ای برای تولید، فرآوری و صادرات خرما در استان وجود ندارد و ضروری است در این بخش آسیب شناسی انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما