شناسهٔ خبر: 67769187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

طرح مشارکت در مرمت ابنیه تاریخی در اختیار بخش خصوصی اجرا می‌شود

معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اجرای طرح مشارکت در مرمت ابنیه تاریخی در اختیار بخش غیر دولتی خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی، اظهار کرد: طرح مشارکت در تعمیر و مرمت ابنیه تاریخی در اختیار بخش غیر دولتی توسط وزارت میراث‌فرهنگی اجرا می‌شود که مالکان این نوع از بناها می‌توانند از تسهیلات این طرح بهره‌مند شوند.

وی افزود: مالکان بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی یا واجد ارزش تاریخی استان که دارای کاربری مسکونی و مالکیت خصوصی هستند می‌توانند در قالب این طرح و به صورت مشارکتی برای مرمت بنای خود اقدام کنند.

معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: در این طرح وزارت میراث‌فرهنگی در راستای حفظ و احیای بناهای تاریخی از طریق تخصیص اعتبار به صورت مشارکتی با مالک بنا اقدام به حمایت از مرمت بناهای واجد شرایط می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: واجدان شرایط می‌توانند تا ۱۰ مرداد ماه با مراجعه به معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل درخواست خود را به همراه مدارک مورد نیاز به این معاونت تحویل دهند.

نظر شما