شناسهٔ خبر: 67770360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی:

امکان تردد مستقیم و یکسره زائران از تمرچین پیرانشهر به کربلا فراهم شد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در سفر اخیر وزیر کشور عراق به کشورمان توافق شد که زائران از مرز تمرچین پیرانشهر به صورت یکسره و مستقیماً به کربلا بروند که این اقدام باعث کاهش هزینه‌ها و رفع مشکلات و رفاه زائران خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمدصادق معتمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی در خصوص پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: با تدابیری که در ستاد مرکزی اربعین اتخاذ شده امسال ما آمادگی کامل برای میزبانی از زائران اربعین حسینی را از طریق مرز تمرچین پیرانشهر را آماده کرده‌ایم. داریم.

وی افزود: امسال سومین سال است که مرز تمرچین برای تردد زائران مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما توفیق میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) را داریم.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در بحث اقامت و اسکان، تغذیه و بهداشت و حمل و نقل برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام گرفته است.

معتمدیان ادامه داد: حمل و نقل به یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای زائران طی دو سال گذشته تبدیل شده بود که در سفری که به اقلیم کردستان عراق داشتم این موضوع مورد مذاکره قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر وزیر کشور عراق به کشورمان توافق شد که زائران از مرز تمرچین پیرانشهر به صورت یکسره و مستقیماً به کربلا بروند که این اقدام باعث کاهش هزینه‌ها و رفع مشکلات و رفاه زائران خواهد شد.

معتمدیان عنوان کرد: با توجه به گرمای بی‌سابقه امسال که در قرن اخیر بی‌سابقه بوده، استان آذربایجان‌غربی، مرز تمرچین، منطقه حاج عمران، شهرهای اربیل و کرکوک عراق یکی از مناطق با اقلیم متفاوت از سایر مسیرها است که ۱۸ درجه تفاوت دمایی با سایر مسیرهای پیاده‌روی دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا همه خدمات را در جهت رفاه زائران در مسیر تمرچین ارائه کنیم.

نظر شما