شناسهٔ خبر: 67768549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس فدراسیون: امیدوار به تغییر رنگ مدال تیم ملی نجات غریق بانوان در جهان هستیم

گرگان- ایرنا- رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: با توجه به شرایط خوب ورزشکاران ما در تیم ملی نجات غریق بانوان، امیدوار به تغییر رنگ مدال این تیم در رقابت‌های جهانی هستیم.

صاحب‌خبر -

مهدی حیدری یکشنبه شب پس از برگزاری جلساتی با مسوولان ارشد گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: این تیم سال گذشته در مسابقات جهانی نایب قهرمان شد و امسال، امیدوار به کسب طلای این مسابقات هستیم.

وی بیان کرد: تیم ملی نجات غریق بانوان اکنون در اردوی رامسر به سر می‌برد و اردوی تیم مردان در شیراز به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: البته اواسط مرداد ماه، هر ۲ تیم ملی، اردوی متصل به اعزام را برگزار خواهند کرد و اوایل شهریور ماه، ملی‌پوشان عازم رقابت‌های جهانی در استرالیا خواهند شد.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی در خصوص تیم ملی مردان گفت: ملی‌پوشان این بخش در رقابت‌های قهرمانی جهان سال گذشته چندین رکورد ملی را جابجا کردند و با توجه به تمرینات سپری شده، باز هم امید به ارتقا رکوردها در مسابقات امسال و نیم نگاهی به کسب مدال هم داریم.

حیدری افزود: کسب ۲ مدال نقره و یک مدال برنز توسط تیم ملی غواصی آزاد در استخر ایران از مسابقات جهانی بلگراد برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی، نویدبخش روزهای خوبی برای ورزشکاران این مجموعه است.

وی ادامه داد: تیم‌های ملی غواصی آزاد مردان و زنان در بخش دریا، مهر ماه به مسابقات جهانی یونان اعزام خواهند شد که امیدوار به کسب مدال نیز در این بخش هستیم.

وی اضافه کرد: مسابقات قهرمانی کشور را نیز نیمه دوم سال جاری و پس از مسابقات جهانی که فشار کارهای مسابقات برون‌مرزی کمتر است، برگزار خواهیم کرد.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: تاکید ما برای برگزاری دوره‌های آموزشی، دوره تربیت مدرس است که به همین منظور، مرداد ماه این دوره را برگزار خواهیم کرد.

حیدری یادآور شد: شرکت کنندگان در این دوره ضمن داشتن توانمندی و آمادگی جسمانی بالا، باید اطلاعات فردی لازم را داشته باشند که شاخص‌های مورد نظر به استان‌ها ارسال و اسامی ارزیابی و نفرات شرکت کننده مشخص شده‌اند.

وی بیان کرد: معتقدیم هر چه مدرس قوی‌تر باشد، ناجیان غریق توانمندتر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تعامل با وزارتخانه‌های کشور و ورزش و جوانان، توانستیم در بخش افزایش حقوق ناجیان ساحلی تامین اعتبار مناسبی داشته باشیم تا با ایجاد انگیزه در بین ناجیان جهت خدمت‌رسانی به مردم، سواحل برای استفاده کنندگان امن و ایمن باشد.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره به این که مرگ خبر نمی‌کند و جریان شکافنده در دریای خزر و حتی آب‌های جنوبی کشور، گول زننده بوده و به نوعی تله محسوب می‌شود، گفت: از مردم انتظار و تقاضا داریم تا در مناطق مشخص شده و در جلوی دید ناجیان غریق شنا کنند.

حیدری افزود: گوش کردن به توصیه‌های ناجیان غریق، پرهیز از شنا در شب و در نقاط کور و خطرآفرین از دیگر توصیه‌های ما به مردم به هنگام حضور در سواحل و رفتن به دریا است.

وی ادامه داد: روند کاهش غریق، نیازمند فرهنگ‌سازی عمومی است که به همین منظور در کنار تفاهم‌نامه‌های همکاری با بخش‌هایی مانند جوامع کارگری، بسیج، نیروهای مسلح، اورژانس هلال احمر، به منظور آشنایی صحیح دانش‌آموزان با اماکن آبی و خطرناک به هنگام استفاده از این مکان‌ها، تفاهم‌نامه همکاری برای آموزش این جامعه هدف امضا کردیم.

وی بیان کرد: همانطور که دانش‌آموزان در فرهنگ‌سازی مسایلی همچون رانندگی صحیح و استفاده از کمربند ایمنی و موارد مشابه تاثیرگذار بودند، بدون شک در فرهنگ‌سازی استفاده از سواحل و دریا می‌توانند تاثیرگذار باشند.

نظر شما