شناسهٔ خبر: 67767984 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی:

رسالت مهم اصحاب رسانه بالا بردن سطح آگاهی مردم است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی گفت: یکی از رسالت های مهم اصحاب رسانه بالا بردن سطح آگاهی مردم در تمامی زمینه‌ها است، برگزاری متمرکز روز خبرنگار بدون نگاه حزبی و سیاسی باید در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان مرکزی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، بهنام نظری ظهر امروز _یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی با دستور کار هماهنگی برای برگزاری روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران با شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع زمینه‌های دانایی، رشد، توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم می‌کنند.

وی افزود: امروز نقش اصحاب رسانه، به عنوان طلایه داران توسعه آگاهی که با بکارگیری دانش و مهارت خود، فضایی سالم برای اطلاع‌رسانی شفاف و ارتباطات اثر بخش بین مردم و سازمان‌ها را فراهم می‌کنند، بر کسی پوشیده نیست.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی گفت: یکی از رسالت‌های مهم اصحاب رسانه بالا بردن سطح آگاهی مردم در تمامی زمینه‌ها است.

نظری با بیان اینکه‌روز خبرنگار فرصت مغتنمی برای تقدیر و تجلیل از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه است، افزود: باید از خبرنگارانی که در تمامی رویدادهای خبری استان حضور پررنگ دارند، به صورت ویژه قدردانی شود.

وی تصریح کرد: برگزاری متمرکز روز خبرنگار بدون نگاه حزبی و سیاسی باید در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان مرکزی قرار گیرد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی افزود: روز خبرنگار فرصتی است که مجموعه فعالیت‌های رسانه‌ها در این استان بررسی شود تا نقاط قوت و ضعف این حوزه مشخص شود، چراکه اگر رسانه‌ها به شکل درست رسالت خود را انجام دهد، آگاهی مردم در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی افزایش می‌یابد.

نظری اضافه کرد: در آئین روز خبرنگار استان مرکزی تمامی فعالان حوزه خبر مورد تجلیل قرار می‌گیرد، اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد خبرنگاران فعال استان در حوزه‌های مختلف را شناسایی کرده تا به صورت ویژه از زحمات آن‌ها قدردانی شود.

فعالیت ۲۶۷ خبرنگار در استان مرکزی

حسین محمودی‌فر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم از فعالیت ۲۶۷ خبرنگار در این استان خبر داد و اظهار کرد: ساماندهی خبرنگاران فعال در حال به روزرسانی است، مهم‌ترین اصول اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران این است که منفعت جامعه را در فعالیت‌های خود لحاظ کنند.

وی افزود: در مسیر پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی، خبرنگاران با وظیفه خطیر خود نقش مؤثری در پیشبرد آرمان‌ها و اهداف متعالی جمهور اسلامی و همچنین روشنگری در جامعه و بیان حقایق داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری آئین تجلیل از خبرنگاران در سال گذشته اظهار کرد: استانداری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، سپاه روح‌الله (ره) و بسیج رسانه استان و شهرداری اراک سال گذشته در راستای برگزاری آئین روز خبرنگار حمایت و همکاری داشتند که امسال هم این نهادها برای آئین روز خبرنگار اعلام آمادگی کرده‌اند.

محمودی‌فر افزود: سال گذشته خبرنگاران شهرستان‌های استان در شهرستان محل خدمت تجلیل شدند که امسال هم این رویه ادامه دارد، اما لوح تقدیر خبرنگاران با امضای استاندار مرکزی است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان در راستای انجام وظایف و افزایش تأثیرگذاری تصمیمات و اقدامات در تمامی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … نیازمند چشم بینای خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی هستند و اهمیت عملکرد آنان در نقاط مختلف استان در راستای به تصویر کشیدن واقعیت‌ها و مشکلات و موانع، حقیقتی انکارناپذیر است.

نظر شما