شناسهٔ خبر: 67767910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران:

تاکنون ۲۳۲ نفر از خطر غرق‌شدگی ساحل مازندران نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: با اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ساحل مازندران نجاتگران هلال‌احمر موفق به نجات ۲۳۲ نفر از خطر مرگ در دریای این استان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، غلامعلی فخاری عصر امروز _یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال نیز در اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی، امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در این مناطق مستقر شدند، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح سه پایگاه دریایی، ۶۸ پست سیار ساحلی با گشت‌زنی روزانه ۱۲۳ نفر امدادگر و نجاتگر، چهار دستگاه چادر سلامت و ۱۳۶۱ نفر ناجی غریق مشارکت دارند.

وی افزود: در اجرای این طرح ۳۸ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس، ۱۰ دستگاه خودروی پشتیبانی و ۵۷ دستگاه موتورسیکلت تنها بخشی از تدارک سنگین هلال‌احمر این استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با تاکید بر اینکه تابستان امسال تمامی توان عملیاتی هلال‌احمر استان بر محور پیشگیری و کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است، گفت: با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های امدادی و ناجیان غریق در دو ماه گذشته ۲۳۲ نفر از خطر غرق شدگی در آب‌های ساحلی استان نجات یافتند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات حضوری نظیر پانسمان و آتل‌بندی، تست فشارخون و قند خون به ۲۷۹۳ نفر و انتقال ۲۱ مصدوم به مراکز درمانی از دیگر خدمات امدادی، پیش بیمارستانی و اورژانسی ارائه شده به گردشگران ساحلی بوده است، یادآور شد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد سال گذشته تعداد غریق در آب‌های ساحلی مازندران نسبت به مدت مشابه با کاهش ۵۰ درصدی همراه بوده و این کارنامه درخشان مرهون تلاش شبانه‌روزی امدادگران و ناجیان غریق بوده است.

فخاری با اشاره به اینکه عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود، گفت: افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه‌خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

نظر شما