شناسهٔ خبر: 68326362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کاشان: همدلی مجلس با دولت نیاز امروز کشور است

کاشان- ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: باتوجه به شرایط حساس بین المللی و منطقه ای، همدلی مجلس در رای اعتماد به کابینه ضروری بود و این رویکرد نیاز امروز کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم(عچ) این شهرستان اقامه شد، افزود: مجلس شورای اسلامی با مشاهده کارنامه آقای دکتر پزشکیان و همکاری خوب ایشان با نهادهای امنیتی و کنار گذاشتن افراد مساله دار به کابینه رییس جمهور رای اعتماد داد.

امام‌ جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش گفت: اربعین حسینی (ع) از مناسبت های هفته است، تا کنون ۲ و نیم میلیون نفر از مردم ما برای پیاده روی اربعین به عتبات عالیات مشرف شدند و امیدواریم خداوند متعال در پیاده روی جاماندگان ثواب قرار دهد چرا که راهپیمایی اربعین یک عمل صالح و خشمگین کننده کفار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: شهادت شهیدان لاجوردی و اندرزگو از دیگر مناسبت های هفته است این ۲ شهید بزرگوار از شهدای حزب موتلفه اسلامی بودند، شهید اندرزگو شجاع، نترس و مبارز بود و از سن ۲۳ سالگی با رژیم منحوس پهلوی به مبارزه پرداخت و در سال ۱۳۴۳ عملیات ترور حسنعلی منصور نخست وزیر شاه را رقم زد، ایشان را بطور غیابی به اعدام محکوم کردند و در ۲ شهریور سال ۱۳۵۷ به شهادت رساندند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: شهید لاجوردی ۹ سال در زندان های رژیم شاهنشاهی بود، بعد از انقلاب رییس زندان اوین شد و با شکنجه گرهای خودش به خوبی رفتار کرد اما در یکم شهریور ۱۳۷۷ در مغازه اش توسط منافقان به شهادت رسید.

وی اظهار کرد: شهادت شهیدان رجایی و باهنر از مناسبت های هفته است، شهید رجایی و شهید باهنر یکماه رییس جمهور و نخست وزیر بودند اما در این مدت کوتاه بااخلاص کار کردند و نام این ۲ شهید بزرگوار ارزنده مانده است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۷ تیر ماه فرمودند شهید رئیسی مردمی و معتقد به توانمندی داخلی و صریح در مواضع انقلابی و اهل ذکر و دعا بود و رئیس جمهور آینده کشور در هر دوره باید همه این خصوصیات را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: روز پزشک به مناسبت تولد ابن سینا و روز داروسازی به مناسبت تولد ذکریا رازی از مناسبت های هفته است، غرب علم طب را از مسلمین گرفته، قبل از انقلاب اسلامی پزشک از خارج وارد می شد اما در حال حاضر در همین کاشان هر سال ۲۰۰ دانشجوی پزشکی جذب می شوند و ۱۳ رشته تخصصی پزشکی در کاشان تدریس می شود.

وی افزود: یک پزشک خوب باید تقوای پزشکی را رعایت کند و خیرخواه باشد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی حملات خود به لبنان را گسترش داده، اما در جبهه مقاومت سیدحسن نصراالله عمق سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرارداده است تا میزان پدافند آنها را بشناسد و یمن به لطف خدا تاکنون ۱۷۰ کشتی متجاوز آمریکایی، صهیونیستی، انگلیسی را هدف قرار داده است.

نظر شما