شناسهٔ خبر: 67766136 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

پیش بینی وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر از اواخر هفته در خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: افزایش دما و وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر از روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: تا فردا دوشنبه وزش باد در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط تا نسبتا شدید خواهد بود و احتمال وقوع گرد و غبار محلی و موقتی نیز در این مناطق وجود دارد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: افزایش دما و وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر از روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.
 
به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری روز یکشنبه بیان کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی طی امروز همچنان انتظار وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در بیشتر نقاط استان وجود دارد و سپس از فردا تا روز سه شنبه روند کاهش یک تا ۲ درجه ای دما قابل انتظار است.
 
وی افزود: تا فردا دوشنبه وزش باد در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط تا نسبتا شدید خواهد بود و احتمال وقوع گرد و غبار محلی و موقتی نیز در این مناطق وجود دارد.
 
سبزه زاری ادامه داد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه جریانات جنوبی در نوار ساحلی و مناطق جنوبی سبب افزایش رطوبت خواهد شد؛ شمال خلیج فارس نیز تا روز دوشنبه مواج است.
 
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته شوش با ۴۸.۸ و ایذه با ۲۱.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۸.۴ و حداقل ۳۳.۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
 
اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر از اواخر هفته گذشته تا اوایل هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما