شناسهٔ خبر: 67765661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم قم: مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم قم:

۴۸ پلاک برای احداث خیابان ۱۶ متری در پروژه چهل اختران قم تملک می‌شود ۴۸ پلاک برای احداث خیابان ۱۶ متری در پروژه چهل اختران قم تملک می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم قم گفت: تملک ۴۸ پلاک در مسیر اجرای خیابان ۱۶ متری در پروژه چهل اختران از منابع اراضی ۴۸ هکتاری در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

علیرضا خاکی،مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم قم در جلسه شورای سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، با اشاره به عملکرد این سازمان در سال‌های گذشته اظهار داشت: از سال ۱۳۷۲ و با شکل‌گیری سازمان تا سال ۱۳۹۵، تنها خروجی سازمان، احداث مجتمع الغدیر و پارکینگ طبقاتی صحن امام خمینی (ره) بود که از سال ۱۳۹۵ به بعد، رویکرد سازمان بیشتر به بسترسازی و حوزه بلافصل زیارت ورود جدی‌تری صورت پذیرفت.

وی یکی از پروژه‌های سازمان در سال‌های گذشته را ورود به ساماندهی پیرامون امامزاده موسی مبرقع (ع) و محله چهل اختران دانست و افزود: این طرح مصوب سال ۱۳۸۵ با مساحت ۴.۳ هکتاری با مشارکت شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و اعتبارات دولتی آغاز و در بازنگری به ۲.۴ هکتار کاهش یافت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) از تکمیل پارکینگ سطحی این پروژه در ماه‌های گذشته خبر داد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ احداث خیابان ۱۶ متری مصوب و با همکاری میراث فرهنگی اواخر سال گذشته اجرای این خیابان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود ۴۸ پلاک در مسیر برای اجرای خیابان ۱۶ متری، تصریح کرد: منابع تملک این املاک از اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تأمین خواهد شد و برای تکمیل شبستان نیز تملک ۲ پلاک در دستور کار برآورد و کارشناسی قرار دارد.

خاکی همچنین با بیان اینکه مطالعات شهرسازی ضلع جنوبی حرم مطهر نیز آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این محدوده ۶ هکتاری از شبستان تا چهارراه شهدا و باغ‌راه بهار را شامل می‌شود.

 

نظر شما