شناسهٔ خبر: 67764291 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ابرهایی که برای فرار از گرما منتظر شما هستند

رحمت رمضانی

به ابرها رسیدید. سکوت کنید. لحظه‌ای آرامش را به خود هدیه دهید ابری که روی آن قدم می‌زنید تنها یک رویا نیست واقعیت است. که شما تجربه می‌کنید. اینجا جنگل ابر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شاید گرمای 41 درجه و استفاده از کولر و ماندن در خانه شما را کلافه کند و اگر کودکی در خانه دارید کلافگی را در کودکتان مشاهده کنید اما می‌توانید چشمتان را ببندید روی ابر قدم بزنید و اهل ذوق باشید این جمله شعر از حسین منزوی را با خود زمزمه کنید.

نمی‌شه غصه ما را یه لحظه تنها بذاره

نمی‌شه این قافله مارا تو خواب جا بذاره

اما غصه می‌تواند شما را رها کند و شما لحظات شادی را با خانواده تجربه کنید و تجربه عمیق‌تری با خانواده تجربه کنید که پیوند مهر و محبت شما را قوی‌تر کند. شاید هزینه آنچنان نداشته باشد و شگفتانه تابستانی باشید یا خودتان و یا با یک تور مسافرتی هماهنگ کنید و یک روز و یا هر تعداد روزی که خواستید قدم زدن روی ابرها تجربه کنید یکی از مکان‌های که می‌توانید بروید روستای ابر است. این روستا یکی از روستاهای شهرستان شاهرود در استان سمنان است که در فاصله  47 کیلومتری شاهرود و 230 کیلومتری شهر سمنان (مرکز استان) قرار دارد.

ابرهای که برای فرار از گرما منتظر شما هستند


زمانی که به جنگل ابر نزدیک می‌شوید در مسیر خود و بعد از عبور از روستای خرقان به روستای زیبای ابر می‌رسید که در دامنه کوه قرار گرفته و معمولا محل اسکان گردشگرانی است که قصد بازدید از جنگل ابر را دارند. علاقمندان جنگل ابر مشتاق زیبایی این جنگل بی نظیر هستند. خانه‌های روستای ابر بافتی پلکانی دارند که برخی از آن ها هنوز ساختار سنتی خود را حفظ کرده‌اند. گزینه‌های اقامتی در این روستا نسبت به اقامتگاه‌ها و هتل‌های شهرهای بسطام و شاهرود ارزان‌تر هستند و اهالی خونگرم و میهمان نواز روستا لحظاتی به یادماندنی را برایتان ثبت می‌کنند.

برای طی کردن  مسیر زیبا انتخاب‌های متعدد وجود دارد. اگر دوست دارید با دوچرخه رکاب بزنید می‌توانید وارد مسیرهای دوچرخه سواری شوید و تا دل جنگل رکاب بزنید. اگر دوست دارید منظره به منظره و قاب به قاب جنگل را با چشمان خود بنگرید باید سختی راه در روستای ابر را به جان بخرید یا چند ساعتی پیاده روی کنید. امکان کرایه خودرو سواری یا ماشین های آفرود هم وجود دارد حتی می‌توانید با اسب در لابه‌لای درختان سربه فلک کشیده‌اش بتازید. 

به ابرها رسیدید. سکوت و آرامش را در خود حفظ کنید. لحظه‌ای آرامش را به خود هدیه دهید ابری که روی آن قدم می‌زنید تنها یک رویا نیست واقعیت است. که شما تجربه می‌کنید. این دریای شورانگیز ابر و چشم انداز سبز تو را با خود به رویاهای شیرین می‌برد که در آن از گرما خبری نیست و شما توانستید از چالش گرما فرصتی برای خود و خانواده بسازید.

درختان جنگل ابر در بازی مدام قایم باشک با ابرها هستند و تو از تماشای درختانی که خود را در آغوش ابرهای سفید پنهان کرده‌اند سیر نمی‌شوی. اما این جنگل زیبا جاذبه‌های دیگری دارد که تو را به خود می‌خواند و الله اکبر وصفی است که به ناچار از این همه زیبایی می‌کنی. از آبشارها و چشمه‌های مختلف گرفته تا گونه‌های مختلفی از حیوانات و گیاهان.

12 کیلومتر آن طرف از ابرهای زیبا و وصف ناپذیر جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی قرار دارد جغرافیای این مکان به علت قرارگیری بین دشت گرگان و منطقه ابر، یکی کم فشار و کم ارتفاع و دیگری پرفشار و مرتفع، شرایط خاصی دارد و سبب شده است ابرها هنگام جا به جایی در پشت کوه های البرز گرفتار شده و مجبور به حرکت از میان دره‌ها شوند.

ابرهای که برای فرار از گرما منتظر شما هستند

ابرها مجبورند و شما مجبور نیستید شما آمدید از این بازی ابر و درخت و خنکا لذت ببرید اما نباید از دیدن آبشارها و چشمه‌های این جنگل هیرکانی غافل ماند. آبشار شرشر در مسیر صعب العبوری قرار دارد و رسیدن به آن نیازمند ماشین های مخصوص آفرود است، اگر از ماشین خسته شدید بفرمایید این همه زیبایی خدادی و پاهایی که دارید اگر می‌توانید 50 تا 60 کیلومتر را پیاده بروید بسم‌الله بگویید و در راهی که طی می‌کنید خدا را به خاطر همه این زیبایی بصری که خداوند رایگان در اختیار شما قرار داد شکر کنید. با عبور از مسیری به نام دالان بهشت می‌توان به آبشار زیبا و بلند آلوچال با ارتفاع 25 متر رسید. چشمه ترش معروف‌ترین چشمه جنگل ابر است که به علت قرار گیری اقامتگاه‌های بوم‌گردی و محلی در کنار فضای مناسب برای کمپینگ بسیار مورد توجه طبیعت دوستان قرار دارد. گیاهان دارویی نادر که فقط در جنگل‌های هیرکانی یافت می‌شوند، بهترین سوغاتی برای دوستان و آشنایان شما هستند.

انتهای پیام

نظر شما